2gutter&2jenter Skrevet 23. januar 2007 #26 Skrevet 23. januar 2007 Det jeg tror var ment som ammesjal her, er et digert forkle eller smekke man henger rundt halsen, helt tett stoff, som dekker hele brystpartiet og babyen, og skjuler selve ammingen, så ingen skal bli støtt av å se det..... Merkelige greier.
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #27 Skrevet 23. januar 2007 Takk for tipset ska gå inn på nettsia deres åg se:)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #28 Skrevet 23. januar 2007 Jeg synes at damer som ammer offentli er skikkeli ekkelt, mister helt matlysta når de bretter ut ammeapparatene sine på resturanter osv.. Har de ikke hørt om folkeskikk!
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 23. januar 2007 #29 Skrevet 23. januar 2007 Amming er helt naturlig! Bryster er helt naturlig! Har overhodet ingen forståelse for at noen kan reagere på diskret amming! Har aldri opplevd at noen blotter mer enn nødvendig. Bodde i Oslo under forrige barselpermisjon, og enkelte kafeer tillot ikke amming, skjønner ikke at noen kan bli støtt av noe så fint,naturlig og uskyldig, men lot bare være å gå dit. Ville heller ikke ammet offentlig i land hvor folk er så gammeldagse at det er dårlig skikk og bruk. Ingen vits å provosere unødig. Men her i Norge kommer jeg til å amme når babyen min er sulten så får heller dem som ikke har et naturlig forhold til slikt holde seg på avstand.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #30 Skrevet 23. januar 2007 Ja selvfølgelig skal man amme babyen sin når den er sulten, men er man på resturant så kan man faktisk gå på toalettet. Det handler faktisk om respekt for andre mennesker!
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 23. januar 2007 #31 Skrevet 23. januar 2007 Skjønner fortsatt ikke problemet, men sitter da ikke og nistirrer på fremmede mennesker på restaurant uansett. Og som noen nevnte tidligere her, ingen trenger å se noenting. Det finnes mange måter å være diskret på.
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 23. januar 2007 #32 Skrevet 23. januar 2007 Men hvis man er i et land hvor det ikke blir sett paa som akseptabelt aa amme offentlig uten ammesjal, saa synes jeg man burde respektere kulturen og bruke det. I 20 delstater i USA er det innfoert lover om at man skal ha rett til aa amme offentlig--men de fleste dekker seg veldig til. Man skal helst skjule det--og det er jo derfor de har f.eks ammerom paa kjoepesentere, osv. Vi bor i USA, men kommer til aa vaere i Norge en stund etter at babyen blir foedt. I USA kommer jeg til aa bruke ammesjal--fordi jeg synes det her blir rart aa ikke gjoere det, mens i Norge kommer jeg nok ikke til aa vaere saa noeye med aa dekke hele seansen. Vi faar se...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #33 Skrevet 23. januar 2007 Jeg synes i hvertfall at det er egoistisk!
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 23. januar 2007 #34 Skrevet 23. januar 2007 Hva er egoistisk? Aa bruke ammesjal? Aa amme offentlig? Eller at restauranter ikke tillater det? Kanskje det er noe jeg ikke har faatt med meg her...
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #35 Skrevet 23. januar 2007 D lurer eg ågså på...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #36 Skrevet 23. januar 2007 Jeg synes at det er egoistisk å amme offentlig på resturanter, uten sjal, eller å dekke seg til.. Og det er ikke alle disse ammetoppene som dekker alt som ikke trenger å vises..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå