Gå til innhold

Oppstart med smaksprøver....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fullammet i 6 mndr nå, så nå er det vel på tide med litt smaksprøver? Hun er glad og fornøyd, så det er ikke egentlig behov for mere mat. Men det er vel lurt å begynne å vende henne til ulike smaker?

Hva bør jeg starte med? Kokt potet og mm? Grøt med mm - i tillfelle; hvilken type? Andre ting?

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er hun interessert i mat? Jenta vår begynte å gape når vi spiste da hun var litt over 4 mnd så da begynte vi forsiktig med smaksprøver. Hvis hun er fornøyd så ville ikke jeg stresset med fast føde.

Vi begynte med grøt (ris-mais). Hun likte det men fikk vondt i magen. 4-mnd grøtene kan du blande med mme eller mm.

Most potet og gulerøtter er greit, men det smaker ikke mye og har litt ekkel konsistens.

Hos oss så funket fruktmos bedre sånn til å starte med for det smaker litt mer.

Prøv deg fram, ungene er forskjellige. Vi begynte med å gi en teskje og to i starten.

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Dere bør begynne nå uansett. Kan ta litt tid å venne seg til smak og konsistens. Tulla vår fikk mer energi, tålmodighet og sovnet lettere etter at vi begynte med grøt, så vi kunne kanskje begynt før hun ble et halvt år, men hun virket fornøyd da hun bare fikk mm.

Nestlé Risgrøt blandet med mm gikk veldig greit, aksepterte nesten med en gang. Prøvde også potet blandet med mm, men det var ingen suksess. Fra egen erfaring vil jeg derfor anbefale å starte med risgrøt. Nestlé fruktpuré (de uten melk) er også fine.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...