Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Dette gjelder en jente på 13,5 måned. Min datter. Hun spiser og drikker dette hver dag: Frokost= 1 brødskive+litt tropisk nektar-1 boks frutti Lunch= 1 brødskive+vann Middag= spiser lite middag for tiden, blir helst 1 brødskive+vann Kvelds=1 brædskive+vann+1 boks frutti. Derretter er det kveldsstell, og så til slutt drikker hun en flaske med 200 ml Tine Ekstra Lett melk. Det jeg lurer på, og som jeg glemte å spørre HS om på 1års kontrollen er: Kan jeg kutte ut den flaska på kvelden? Vil egentlig at hun ikke skal drikke av flaske. Det er hun lissom for stor til egentlig synes jeg. Tenker at det blir vanskeligere å "ta fra ho flaska" når hun blir gamlere. Er det ikke like greit å bare kutte ut? Eller synes dere hun trenger den? Hun får 2 ts biovitt om morran, og Eskimo3 til kvelden. Meninger?
*Mustang Sally* Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Kutt ut flaske helt. Du skal heller ikke gi noe annet en vann etter tannpuss. De trenger ikke noe for å legge seg, det er kun vane. Gi en tutekopp med vann.
Maia mor til 4 Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 Jeg ville heller gitt vann på kvelds flaska jeg så kanskje hun dropper den selv, og heller gitt melk til måltidene.
Gjest Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 Vi har kutta ut flaska, hun drikker av vanlig kopp...
Guttemamma x 3 Skrevet 23. januar 2007 #6 Skrevet 23. januar 2007 Hvis de 200 ml. er det eneste hun får av melk så det synes jeg du skal beholde det. Noen barn vokser fra gamle vaner, men andre må "tvinges". Du kjenner henne best. Hvis du tror det blir vanskeligere å slutte med flaske seinere kan du begynne gi melk i glass/kopp.
"min villemo" Skrevet 23. januar 2007 #7 Skrevet 23. januar 2007 er vel i noenlunde samme situasjon. tenker også i de baner for tiden... vel, jeg syns du skal se det an, prøv å gi melk iløpet av dagen...,jeg prøver selv her e d ikke så populært å drikke melk til måltidene enda men vi prøver.....(har også prøvd å varme den opp også - lite blir drukket...) hun har sluttet helt selv å drikke melk den siste gangen etter tannpussen så hun tenker d samme som oss...hehe. ... ;O).... for tiden så får hun ikke nok melk selv om hun fortsatt får tåte-flaske når hun skal legge seg de på de 2 forskjellige tidspunktene på dagen.. Men jeg tror nok d ordner seg for oss begge .)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #8 Skrevet 23. januar 2007 Hun nekter å drike melk av glass/kopp. Kald melk er hvist ikke noe særlig. Hun liker ikke noe annet enn vann til måltidene. HI
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #9 Skrevet 23. januar 2007 Trenger hun den melkeflaska ernærringsmessig? Trenger vel ikke det når hun får 2 ts biovitt?? HI
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #10 Skrevet 23. januar 2007 Min sønn er 17 mnd og han får fremdeles melk på falske om kvelden. Dette er pga kosen, han får ca 150 ml lunka lett melk.
Makka Pakka Skrevet 23. januar 2007 #11 Skrevet 23. januar 2007 Jenta mi er 15 mnd og hun får enda melkeflaske på kvelden. Det er nok mest for kosen. Jenta mi vil heller ikke ha melk til maten, da foretrekker hun vann. Har også tenkt på om jeg skal kutte det ut men enn så lenge så beholder vi den.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #12 Skrevet 23. januar 2007 Men er det ikke betydelig værre for den lille å måtte vennes av med den kosen når de blir så store som 15-17-20 måneder da? Bedre å ta den nå som ungen er så liten...... Eller tar jeg feil?? Og kos, tja, hun drikker den jo på 6-7 minutter, og når den er tom er det ett ramaskrik, hun hylgråter heilt til vi kommer ned på badet til tannpuss. Eller så sovner hun.......... Så kosen..... tja, 6-7 minutter............... HI
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 24. januar 2007 #15 Skrevet 24. januar 2007 snuppa er 15mnd`er og har forts melkeflaksa på kvelden! syns hun skal ha den kosen jeg... la de få være små ei stund til... ;o) tannpuss + fluor tbl og så er det rett i seng uten noen mer tørt eller vått... ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå