j84 <3 2 nydelige prinsesser<3 Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 hmm.. tja for å gjøre historien¨litt kort så tok vesla puppen greit de to første dagene etter fødsel, så fikk hun ikke til mere,tar litt tak og slipper opp hele tiden, derfor stopper melka å hu blir sint som en tyrk! jeg gikk imot disse ammepolitiene på sykehuset og gikk til innkjøp av flaske og pumpe når jeg ikke hadde fått i vesla mat på nesten et døgn... pumping og flasking gikk fint de to første ukene, så ble velsa mer våken og krevde mere så pumpinga gikk litt i glemmeboka, fikk ikke pumpet til riktige tider og tror det da ble mindre melk, nå er vesla en måne og jeg har rett og slett gitt opp å pumpe, må jo sitte tre kvarter hver gang og det er laaang tid når dette er flere ganger om dagen... så fra i går av har vesla bare fått mme.... har sikkelig sikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke "orker" å pumpe meg hele tiden.... burde jeg ha det? er jeg kansje sløv som ikke orker å holde på med det pumpe styret hele tiden, eller? har prøvd å prøvd å legge henne til puppen masse, men det får hun ikke til i det hele tatt, har ikke tatt kontankt med disse ammehjelperene fordi jeg ikke liker tanken på at en fremmed skal komme å styre med meg,vesla og min pupp. mulig dette ikke er helt riktig forum å lufte mine bekymringer men....
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Dette er akkurat riktig forum!!!!! Her er det nemlig flere som ikke har fått til dette, og mange som er akkurat like lei av at andre skal dra i puppen din!!! Så her er du på rett sted:) Du må gjøre akkurat det du føler for! Jeg pumpet en periode, jeg og, men det var rett og slett ikke melk - så derfor ga jeg helt opp - ville ikke ha det negative ved begge deler. Glad mamma med masse energi er det babyen din trenger! Så får det med ammingen koomme i andre rekke! Lykke til! Og bare å komme med flere bekymringer:) Her holder vi flaskemammaer til og ingen som presser deg til noe du føler er feil for deg!
j84 <3 2 nydelige prinsesser<3 Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2007 åh tusen takk for oppmuntrende ord:) prøver å ikke ha dårlig samvittighet for det med pupp og pumpig, ditt svar hjalp veldig på det:) alle vet jo at morsmelk er det beste... men er vel ikke det for enhver pris... snuppa har det bra, litt tregere i magen, men malten gjør susen der tror jeg... har iallefall prøvd å ha i litt mere enn vanlig, håper d hjelper litt, TUSEN TAKK mamman til Eline:)
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Ikke ha dårlig samvittighet! Kanskje du blir letta etterhvert?? Det gjorde jeg da jeg endelig hadde bestemt meg:) Og nå bare koser vi oss masse!!! Si fra hvordan det går da. Det blir sikkert bedre med malten! (De bør bæsje minst annenhver dag med mme - så trenger du flere tips, si fra;) )
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Bare hygelig forresten! (Det med lettelsen tok litt tid før det kom - da det ikke var noen vei tilbake liksom)
j84 <3 2 nydelige prinsesser<3 Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. januar 2007 malten gjorde nok susen, i dag tidlig bæsja snuppa som bare det, var nok godt for henne, stakars trykka og trykka i hele går å det kom bare en bitteliten hard klomp.. men nå er det mye bedre:) roper ut etter deg vis jeg trenger flere råd jeg:)
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 Så bra for henne!!! Gjør det - her inne er det flere i samme situasjon og mange med gode råd:)
Lillebror og stoerebror Skrevet 6. februar 2007 #8 Skrevet 6. februar 2007 Jeg ammer ikke i det hele tatt. Småen vil ikke ha og jeg gir nan. Jeg sliter også med dårlig samvittighet. Huff. Alle og enhver skal fortelle meg at amming er det beste for barnet og at jeg bare må prøve. Tro meg jeg har prøvd, jeg er jo sprengt her (ja når det endelig kom noe). Syntes det er fryktelig sårt når jeg får høre at han trenger bryst hele tiden og alle skal ha noe de skulle sagt. Ble så glad da jeg svimset innom her og fant dere.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #9 Skrevet 6. februar 2007 Hei, jeg er nå nybakt mamma til nr 2. Fikk ikke til amming denne gangen heller:( Som dere alle har opplevd er det er stort press fra både helsepersonell, fagpersoner og andre. Jeg har slitt med mye dårlig samvittighet men kommet til at NAN helt garantert er bra og at det er mage ting som er mye viktigere mellom mor og barn enn om barnet får "ekte" morsmelk. En ammetilhenger uttalte at puppene ikke var til for at menn skulle ta på de, men til for å amme våre barn. Et menneske med slike uttalselser er en som vil andre vondt? Til denne og andre ammefanatikere har jeg en ting å si: Barnet mitt kan ikke vokse opp på luft og kjærlighet og hos meg er det definitivt mer luft enn morsmelk - dessverre:(
ღprinsesse&prins&prinsesseღ Skrevet 7. februar 2007 #10 Skrevet 7. februar 2007 jeg er fullpumper hehe jeg forstår dere så godt. jeg er så lei av at alle skal blande seg og fortelle hva som er bra og hva som er dårlig. det er ikke de som sitter hjemme hele døgnet med skrikende baby som ikke får mat i seg for amminga fungerer ikke. jeg har hatt det slik med første unge og nå er det det samme med nr 2. etter intenst prøving med amming fungerte det ikke, og da tok jeg og begynte å pumpe meg, ungen fikk mat i seg og ble mer fornøyd. så nå er både baby og mamma fornøyde og blide :-) jeg skal pumpe meg så lenge det går an, når det ikke funker mer skal jeg begynne med mme. det er mange barn som har vokt opp på mme og de er fine og friske:-) kan ikke de folka skjønne at det er de som gir oss dårlig samvittighet. det er sant at det beste er å amme, men når det ikke fungerer skal en vel ikke plage ungen med å legge h'n til brystet når ingenting skjer. jeg føler av og til at de folka vil at vi skal ha unger som er i dårlig humør, ikke legger på seg så lenge en legger dem til brystet. åååååååå, nnnnnnnneeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiii det har jeg ikke tenkt å gjøre. hvis det ikke funker så funker det ikke. takk og pris for at det går an å kjøpe mme. det viktigste er at barna får mat og at de trives. jeg tror at alle er enige med meg at det er bedre å ha et barn som er fornøyd med mme de som ikke liker at vi gir ungene mme får bare slutte å bry seg, de kan holde meningene for dem selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå