Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Min 13 måneder gamle pike har ett gullarmbånd hun fikk i dåpen, det har hun hatt på konstant siden litt før 1 årsdagen. Smykke har jeg tatt på og av på dager som bursdagen, julaften, og ellers i selskapelighet. Har deres jenter på seg smykke sånn til vanlig? Vi har bare gullsmykker, med dublè kjede, noen med hjerte, sånne som er hule, ett tro håp og kjærlighet, og ett sånt med flatt rosa hjerte. Har egentlig litt lust å ha på henne smykke.......... sånn til hverdags. Men gidder lissom ikek fikle med den låsen hver dag....greit å bare ha det på...???????????????
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Jeg selv går med et gullkjede hver eneste dag og har hatt det på meg siden jeg fikk det dagen etter at jeg fødte! Jeg satte på et kjede på jenta mi for bare noen dager siden og jeg har ikke tatt det av ennå... Hun blir snart 1 år i begynnelsen av feb... Jeg synes hun er så søt og så er det hyggelig å bruke et kjede hun fikk til dåpen! Hun tenker ikke på at hun har et kjede rundt halsen, når hun får øye på hjertet sitt fikler hun litt med det eller jeg putter det ned bak bodyen hennes eller altså under klærne - da glemmer hun det... Jeg tror ikke det er så farlig at de går med smykke på seg hele tiden... men hvis det er allergier i familien bør man kanskje vente å se om hun reagerer... Hadde hun reagert så ville det ha kommet frem tidligere, som f.eks til jul når hun brukte det da osv... Noen andre som har andre synspunkter da? Jeg ser ihvertfall ingen grunn til at hun ikke kan gå med et smykke til dagligdags... Klems
St. Hans Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Jeg bruker gullarmbånd til fest, ingenting til hverdags og ALDRI kjede. Jeg fant jenta mi mørkelilla og bevisstløs fordi hun hadde hengt seg fast i gullkjedet sitt, 10 måneder gammel. Det gikk heldigvis bra, men tenk over risikoen for de små aktive barna... Det skjer utrolig fort (!!!!), jeg var i samme rom som henne, sto med ryggen til og lagde mat.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 Hvor hadde hun hengt seg fast da?? Herregud, hvor ekkelt...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 jeg har ofte på smykke på dattera mi til hverdags, men da er jeg alltid til stede, jeg har f.eks ikke på henne om hun skal bort til noen andre som f.eks besteforeldre. en må jo følge med for d kan jo være skummelt om de henger seg fast eller begynner å rive og slite i det...og ikke minst kan de rive av og svelge selve smykket.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 23. januar 2007 #6 Skrevet 23. januar 2007 Hehehe...trenger ikke være jente for å ha smykker vel??? Lukas har også gull armbånd;O) Han sover med det,dusjer osv har det alltid på vi...
Blomman Skrevet 23. januar 2007 #8 Skrevet 23. januar 2007 lillegutt fikk et fint sølvkjede med en bil på i barnevelsignlsen sin. Har hatt det på lenge nå - men tok det av en dag han begynte å fikle på det - å ja jeg hat tenkt over dette med at de kan kveles og. men putter det og ofte innunder bodyen og da så han ikke henger seg fast i det (ikke mye vits i det da, men tar det frem når han skal bort..hehe)
LeiaLeiLei Skrevet 23. januar 2007 #9 Skrevet 23. januar 2007 Gutten min har hatt smykke på seg siden han var 5mnd,så fint duble kjede med marihøneannheng:O) Passer på at han ikke fikler med det og har det alltid under body.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå