Gå til innhold

Motivasjon, motivasjon... hvor er du ??? (langt gitt)


Mockanin

Anbefalte innlegg

NÅ trenger jeg seriøst hjelp her. Sliter som et h....... med motivasjon til å spise sunnere og gå ned flere kg.

Tidligere var jeg veldig aktiv på denne siden og andre slankesider, nå er jeg ikke det lengre.

 

For dem som ikke "kjenner" meg så startet jeg vektreduksjonen den 7.juni. Jeg brukte reductil i ca. 3 uker, men måtte slutte med dem pga. alt for høye leververdier. Men jeg klarte meg. De første 17 kg. føyk omentrendt av. Og de neste 8 kjempet jeg for å få bort. Faktisk hadde jeg på det meste gått ned 26 kg. Så kom jula og jeg gikk opp 3 kg igjen. Ikke så mye det... MEN du verden for et leven for å bli kvitt dem. Den 1. kg'en var lett. Nå sliter jeg. Mangler 200 gr. før jeg har kommet til - 25 kg igjen.

 

Noe av grunnen til at jeg har fått problemer tror jeg ligger i at jeg i slutten av oktober begynte å jobbe etter å ha hatt fødselspermisjon. De gammle og godt innarbeidene vanene med å putte "skit" i munnen i en kjedelig jobb er ikke enkle å bryte. Forsøker så godt jeg kan og få med meg frukt på jobb, men glemmer det rett og slett for ofte.

 

I begynnelsen av desember begynte jeg å trene på Sats. Fikk en flink instruktør som følger meg opp. Skal egentlig trene 3 ganger i uka, men det kommer ofte noe i veien for den 3.gangen, så det forblir som regel med 2.

 

Hverdagen min er slitsom og jeg er vel en smule deppa også. Føler at det er for mye stress. Jeg løper fra det ene til det andre, og på jobb kjeder jeg meg.

 

Jeg er totalt i mot dietter og slankekurer. Det er bare kortvarig "hokkus pokkus", og det er de færreste som klarer å holde vekta etter noe sånt. Ikke er det hjelp å få av legen min heller. Jeg har aldri vurdert å slankeopperere meg. Det er ikke noe for meg, jeg vil og jeg skal og jeg MÅ gjøre det på det som er den riktige måten for meg.

 

Nå må jeg se til å få samlet motivasjon til å komme meg videre. For dette her skal jeg klare.

 

Blææææ.. nå ble det litt mye syt og klag her, men måtte bare få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var du hos lege å sjekket leververdien da? Bare lurer siden jeg ikke har vært hos lege enda.. har nettopp begynnt på reductil... Merket du noe til at leververdien var for høy??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket ikke noe til at leververdiene gikk rett i taket.

Legen min fulgte vist nok rett og slett "boka" for hvordan det skal gjøres når en pasient begynner med reductil.

Tok først en blodprøve før jeg begynte med reductilen (også blodtrykk), så var jeg tilbake to uker etter å ha begynt med dem. Da var dem steget litt, så jeg måtte tilbake igjen og da fikk jeg tlf. om å slutte med dem omgående..

 

Anbefaler deg og få sjekket leververdiene dine snarest. Det må nok flere prøver til for å se om reductilen påvirker dem. Burde tatt en før du begynte med pillene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...