Cygnusalia Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Jeg har slitt lenge med vondt i halebenet. Jordmor sa det var pga bekkenløningen, men fysioterapauten var usikker. Hun kontaktet en osteopat som mente hun skulle foreta en manipulasjon/korrigering av halebenet. Noen som vet om det er ok å gjøre det i svangerskapet? Fysioterapauten hørtes litt usikker ut...
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Hei Kan anbefale osteopat på det varmeste, både før under og etter sv.skap. Jeg har også vært der med mine to døtre da de var spedbarn pga kolikk. Osteopater har lang utdannelse, det er bare at i Norge har man ikke god kjennskap til denne yrkesgruppen enda. I Frankrike jobber osteopater på bl.a. fødeavdelinger. Lykke til!
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 Jeg har også hørt at osteopat er ok akkuratt som kiropraktor...bare at det er noen typer behandling de visst ikke gjør på gravide. Du må nesten bare høre med Osteopaten om behandling av halebenet er noe h*n vil anbefale eller ikke
Cygnusalia Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. januar 2007 Osteopaten mente at en manipulasjon ville lette fødselen for både meg og babyen, siden det ville bli "større" plass i fødselskanalen. Ble bare litt usikker siden fysioterapauten var usikker på om korrigering var noe man gjorde på gravide. Skal spørre og grave litt mer før de eventuelt gjør noe mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå