Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

min lille pode på 5 mnd er så sutrete på ettermiddagen.

vi starter dagen ca 8 om morgenen, noe som resulterer i at han blir trøtt igjen 0930-1000, og da sover han en time ca. blir da trøtt igjen ca 1300 og sover et par timer. problemet er at da blir han veldig trøtt igjen ca 1700, og da synes jeg det er for sent at han skal sove. han legger seg normalt melom 1900-1930.. Dette gjør at han blir sur og sutrete på ettermiddagen, kan ikke ligge litt alene og sutrer hele tia. er det noen som har forslag på hva jeg kan gjøre? han sover stort sett hele natta fra 1900-1930 til 05-06 om morgenen, og gjerne et par timer til sammen med meg i senga. hvis han sover mer på dagen, har vi opplevd at han våkner og er lys våken på natta.. men han er jo trøtt.. hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å la han sove 15-20 minutter kl 17. Kan gjøre underverker! Vi har hatt samme problemet noen måneder og prøvd det meste men den 15 minutters duppen eller å starte "duppene" tidligere på dagen fungerer best. Vi prøvde å utsette sovingen kl 14 litt, men det endte med at han ble skikkelig overtrøtt og sovnet seint på kvelden i stedet. Selv om han har våknet og vært lys våken ved dupp kl 17 tidligere så går det an å prøve det igjen. Kan være tilfeldig eller at duppen ble for lang.

Unger er forksjellige da. Må nesten bare prøve deg frem. Og ellers så tror jeg nok vi må tåle litt sutring på ettermidagen men ikke nødvendigvis i 2-2,5 time da:-)

Skrevet

tenkte jeg skulle utsette den ene luren litt, men kanskje det er en dårlig ide da.. men da skal jeg bare vekke han etter 15-20 minutter? han blir ikke sur da? det jeg eventuelt kunne ha gjort er å vekke han i den 1300 luren sin etter en time? og så gi han en time kl 1600? hmm... grubler så mye på dette! jo, jeg tåler litt sutring, men han holder på noen timer, så det er så tungt..

Skrevet

Rent spontant så tenkte jeg bare at siden han etterhvert, når han blir litt større, sannsynligvis kommer til å ha en lang dupp i 12-13-tiden (virker som om dette er veldig vanlig!) og ingen mer før leggetid, så kanskje du skulle la han sove lenge midt på dagen fremdeles. Og heller korte ned 17-duppen som noen her foreslo. Han blir sikkert sur i begynnelsen, men du kan kanskje finne på noe sprell for å avlede han da til han er vant med det. Har tenkt å prøve dette med snuppa mi også, for hun sover gjerne også 17-18 og helst litt lenger. Og så er hun uansett gretten da hun våkner etter den duppen ;-)...

Skrevet

Jeg hadde latt han sove dupp på ettermiddagen også jeg. Snuppa her kan sovne i 18-tida, for så å våkne rundt 19. Legger seg ca 20.30-21.00 og det går uten problemer. Sover 10-11 timer om natta. Skader jo ikke å prøve, så har dere det litt hyggeligere på kvelden alle sammen :o)

Skrevet

ja, tror jeg skal prøve å la han få en liten dupp på ettermiddagen, og heller prøve å holde han opp en halvime ekstra. det er jo viktigst at vi har det koselig :) takk for gode råd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...