Gå til innhold

Hvor viktig er det med morsmelk i grøten når man fullammer ellers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp begynt med smaksprøver på grøt her i huset, men har ikke pumpet nok til å ha et lager med mm i fryseren. Er det ok å bruke mme eller bør jeg begynne å pumpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har bare brukt mme i grøten, da fullammer jeg ellers. syns det er så mye styr med den pumpinga. min er 5 mnd. det har fungert helt fint. men morsmelk er vel det beste :)

Skrevet

Når babyen er så stor at den får grøt er det ikke lenger noe poeng å pumpe for å unngå mme. De evt. fordelene med det er små og de praktiske ulempene er store

mener

Skrevet

Helt ok å gi grøt med mme. Fullammet selv til 6 mnd og begynte å gi grøt av mme.

Skrevet

Jeg synes også det er lettere å få fin konsistens med mme :)

Skrevet

I mm finnes det enzymer som er med på å bryte ned maten man blander den i. Dette mangler mme. Dette hjelper babyen å fordøye maten den får servert;)

I starten så er det ikke så mye som trengs da... kan fryse i isbitposer og ha i over i en zip-lock pose og ta så mange man trenger etterhvert;)

Skrevet

En annen ting er at det smaker mer "kjent" når du bruker mm, men husk nå at mange barn er foret på kun mme, det er ikke noe farlig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...