Gå til innhold

Øvre grense for mannen og bli far? Alder altså!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rundt 40 tror jeg ville være helt på grensa for min del.. Men vet jo ikke, min samboer er bare ett år eldre enn meg(26), så begrenser jeg jo egentlig selv hvor gammel han kan være..;-) Vil helst at vi begge skal være under 30 når ungene blir født.

Far må ikke være eldre enn at han kan delta bra gjennom barnets oppvekst. En 50-åring kan vel være like bra spedbarnsfar som en 40-åring? Eller?

Lite aktuelt med det hos oss da. Her er samboeren ett år yngre enn meg, og tror ikke jeg er keen på baby hverken som 41- eller 51-åring ;)

Annonse

Joda, ser den, men får du barn som 40-50 åring, har du mest sannsynlig en del år igjen da. Det begynner liksom å bli litt knapt med tid når du får barn i en alder av 70, og vi har jo eksempel på det også ;)

Moren min ble født da mormor var rundt 40, og både mormor og morfar levde til de var litt over 80!

"blivende far" er 51. Vi har en på 1 år fra før, og vil at han skal få søsken. Fra før har vi en på 7 også då. 1 åringer var ikke planlagt, men det har gått veldig bra. Faren er sprek og det er ingen som tror han er 51 år. Fleste tipper 42-43.

Men nå vet jeg liksom ikke. Skal vi tørre en til?

Vet at dem har større sjanse for og få barn med kromosomfeil. Men det er vel ikke tilbud om testing pga fars alder? Det er vel bare mors alder? Vel vel, vi får se. Har ikke bestemt oss 100% enda.

HI

Jeg er snart 30, og min kjære ni år eldre. Jeg syns nok selv vi har dårlig tid og skulle ønske vi hadde truffet hverandre før... Men det gjorde vi ikke og ingen av oss har barn fra før... Begynner å prøve til sommeren, når han har begynt i sin nye jobb... Hans far var 45 når han ble født, mens min far var 21 når jeg ble født...

Det er da mange som blir far i godt voksen alder nå for tiden, mange har jo to barnekull... Ett tidlig og ett sent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...