Elise og mamma Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 kjennes kynnere og rier ut? Jeg kjenner av og til at noe presser nedover i bekkenet...
silla1.Høygravid (fødeklar) Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Har du hatt menskramper noen gang? Menskramper og rier føles ganske likt kramper i nedre del av magen,smerter, gjerne i lysken og korsryggen også. Kynnere er ubehagelige hele magen strammer seg og blir helt steinhard. Kynnere og rier føles jo ofte ulikt fra person til person noen synes kynnerne er vonde og andre synes at riene ikke er så vonde og omvendt.Gullungen i magen ligger og presser nedover og når min snudde seg for siste gang i uke 28 begynte jeg å føle at det presset nedover. Babyen begynner å bli stor og ligger gjerne og hviler i bunnen av livmoren det fører til følelse av press nedover og hvis du har en like bøllete baby i magen som jeg har så setter din også beina under ribbeina dine og presser seg nedover med hodet samtidig som han dytter/slår med hendene.
Elise og mamma Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2007 Vet ikke helt hvordan menskramper eller murringer føles, men gjør det vondt eller er det bare litt ubehagelig?
silla1.Høygravid (fødeklar) Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 De fleste synes at mens kramper er vondt, selv synes jeg ikke det er særlig vondt og jeg har fått en forsmak på riene også. Riene var ikke grusomt vonde i starten ihvertfall. Det er vanskelig å forklare hvordan det føles kan muligens sammenligne med luftsmerter hvis du har opplevd det.
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 Sist, når eg var førstegongs kjennte eg at det var rier med ein gong dei kom, eller med ein gong eg våkna. Starta sjølvsagt om natta. Hadde veldig vondt i korsryggen. Hjå meg kjenner eg kynnarar ved at magen strammar seg og blir hard. Kynnarane er ikkje vonde her. Alle sa " du veit at det er rier når dei kjem", og det stemmte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå