Gå til innhold

Svigerfar glaner på puppene mine når jeg ammer.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, dette tenkte jeg på her om dagen! Jeg ammer ikke lenger, men kom på en episode da babyen var veldig liten og svigerfar skulle si hadet til babyen. Så sa han "hadet da, puppen"! Hahahhahah! Tror ikke han mente å glane på puppen, men noen blir jo veldig fascinert av å se en baby bli ammet. Om du føler ubehag, ville jeg satt meg på et rom for meg selv når han er tilstede, eller rett og slett sagt ifra at det stresser deg når noen ser på når du ammer. De fleste vil jo respektere det.

Skrevet

om han stirrer intenst så spør om han vi lha en slurk? Evt. ta puppehn ut av munn på jr. klem til og gi ham en sprut midt i fleisen. Glaner sikkert ikke mer da;)

Et annet alternativ er å ha gulpekluten over. Det hender det jeg gjør om jeg er borte. Ja ikke over hodet til jr. da, men over det som synes av puppen.

Skrevet

Hihi, slemt Molait, slemt....

Stakkar, det er sikkert bare sånn oi-der-var-det-en-pupp-glaning. Tror det er ganske vanlig, enten glor man, eller så må man snu seg vekk.

Skrevet

jeg har måttet ta meg selv i å glo på når andre ammer flere ganger. klarer ikke å la være. er jo så facinerende og minner meg om da jeg amma lillegutt :o) er jo ikkke for å se på puppen :o) men så er jeg dame og da..hehe :o)

foreslår at du setter deg for deg selv hvis du føler veldig ubehad av gloingen.

Skrevet

uff da(hihi)!! Kanskje han synes det er facinerende at den lille får mat? Jeg og begge mine svigerinner har fått barn i 2007, så alle satt med puppen fremme samtidig i julen..

Her sitter "pupperiet" var svigerfars kommentar:) Sagt på en veldig ok måte, han er det lengst borte fra "gammel gris" du kan tenke deg!

Skrevet

Kjøp deg en Boob ammegenser, den er ganske fiffig, med den behøver du ikke vise mer enn nødvendig ;-)

Skrevet

Min svigerfar var også overdrevent opptatt av ammingen - snakket om det til og med, føltes veldig merkelig, så nå setter jeg meg for meg selv om vi er hos de eller de hos oss. Han kom flere ganger bort og strøk lillegutt på hodet mens jeg ammet første gangen vi besøkte de etter fødsel (må være der i flere dager når vi er der pga langt borte), det føltes virkelig IKKE ok. Sett deg for deg selv, og si at barnet trenger matro for å die :-)

Skrevet

Nå går jeg ut ifra at du føler det ubehagelig at han ser på mens du ammer, siden du tar det opp her. Så lenge du ikke liker at noen ser på mens du ammer, skal du heller ikke akseptere situasjonen mener jeg. Og da vil jeg råde deg til å amme på et annet rom. Det er bare å si at babyen blir litt distrahert med folk rundt seg når h*n skal spise, så at du derfor gjerne vil amme i ro og fred. Det sier jeg, men det er også fordi det er sant. Snuppa vår klarer aldri å spise seg mett fordi hun blir litt oppskjørtet når det er flere rundt henne mens hun blir ammet.

Til din svigerfars forsvar tror jeg nok ikke han kvalifiserer til å bli stemplet som "gammel gris" akkurat. Mange mennesker (både menn og kvinner, unge og gamle) blir tiltrukket av ammingen. Det har jeg merket når jeg selv har ammet. Og jeg tror ikke det har noe med seksualitet å gjøre heller. Jeg tror heller fasinasjonen skyldes at det vekker gode minner om spedbarnsperioden som jo for de fleste er selve høydepunktet i livet. Et lite under som har skjedd, og å se det nære båndet som knyttes mellom mor og barn er fint å se på. Ammingen er jo et tydelig bilde på nettopp dette. Jeg har en svigermor som er veldig ivrig etter å se på når jeg ammer. Hun setter seg ved siden av og studerer som bare det. Først syntes jeg det var litt sært, men da hun forklarte seg var det ikke noe problem. Det var rett og slett fordi hun ikke kunne tenke seg et vakrere syn enn amming. Hun husket så godt da hun selv var i den fasen av livet, og dette bildet ga henne en påminnelse om hvor lykkelig den perioden var. Kanskje det er slik din svigerfar også tenker? Kanskje han bare drømmer seg litt bort (til dengang han selv var nybakt far) mens han ser på?

Skrevet

Hadde det problemet at svigerfar ville filme amming mens vi fortsatt var på sykehuset jeg da. Gikk veldig greit å si at jeg gjerne så at han ventet til vi var klare, han filmet faktisk ikke i det hele tatt da. Svigermor henger gjerne litt over skuldra, men bare å si i fra det.

Værre er det når hun spør om underlivet mitt, mens svigerfar er der................

Jepp, hun spurte om "alt sto bra til der" og videre om jeg hadde det greit.....

Fulgt opp med å spørre igjen etter 6 ukerskontrollen min...........

Hva svarer man???

Skrevet

Hmm, ikke så enkel den der nei...

Men hva slags type er svigermoren din da? Er hun en person du gjerne vil dele sånn ting med? Er hun en person som graver etter flere opplysninger hvis du begynner å fortelle litt? Litt vanskelig å komme med råd om hva du skal svare før jeg vet dette hvertfall.

Hvis hun er en forsiktig type, og alt har gått bra med deg kan du jo bare si, "jo takk, alt er bra med meg på alle måter" og hvis hun er en litt mer frampå type av deg kan du jo legge til "hvordan det?" på slutten. Det kan nok få henne til å tenke igjennom hvorfor hun egentlig spør.

Skrevet

Hun er veldig forsiktig av seg!

Jeg prøvde den "alt er bra på alle måter" svaret første gangen, men det holdt vist ikke da;) Jeg vil ikke dele det med henne, hun er også typen som vil spørre mer hvis jeg forteller litt.

Når hun spurte igjen pressiserte jeg at "alt er Bedre enn før"............... hihi

Takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...