Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min var også 53 cm når han ble født, trykket ham ned i str 50 i en liten uke, så gikk det ikke lengre:)Han har fortsatt å skyte fart, og er nå str 68, 3 mnd gammel:) VIlle ikke kjøpt så veldig mye i minste str, str 56 holder som regel lenge den første tiden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snuppa var 5 cm når hun ble født og brukt str 50 i ca en mnd, kanskje itt lenger :) hun la veldig godt på seg også så hun var ikkeliten for alderen..

Skrevet

sønnen min var 52 lang da han ble født. men han har lange ben så sparkebukser og pysjer ble litt korte. vi brukte str.56

datteren min som var 49 cm da hun ble født brukte derimot str.50 imange uker.

Skrevet

Jenta mi var 3780 gr og 53 cm lang. Brukte vel str 50 i en uke og det var HM sine klær. Hentedressen var for liten:) Hadde heldigvis ikke kjøpt noe særlig i den str-mest i str 56. Mi si har vokst i rekordfart og er nå 4 og 1/2 måned-bruker str 68:)

Skrevet

Jeg hadde bare kjøpt to bodyer og et antrekk i str 50, så måtte ut å shoppe mer etterpå. Sjarmøren var 51cm og 3450g (men gikk ned 500g). Brukte str 50 i 6-7 uker.

Skrevet

Dette stusset jeg også på før jeg fikk min. Alle sa jo at 50 ikke var noe vits i å kjøpe fordi det var for lite eller ble for lite med en gang. Gutten min var 50 cm lang og 4110 tung, han druknet i str 56 den første tiden! Hadde kjøpt hentesett i 56 med tykk jakke og bukse, jakka rakk han til knærne og var altfor stor :) Han er nå 2 mnd, bruker fremdeles str 56 i enkelte ting, også bodyer, men de som er tatt i trommel er for korte nå. Så har gått opp til 62 på endel tøy. Han er nå 56 lang. Husker ikke helt hvor lang tid det tok før han gikk opp fra 50 til 56, men det gikk en stund. Hadde endel tøy i 50 jeg da, fordi jeg overtok brukt tøy av en venninne. Gutta hennes var også over 4 kg og lengre enn min, men begge brukte 50 en stund, så da stolte jeg på at jeg også kom til å trenge den str. selv om junior ble stor.

Hvis jeg var deg ville jeg hatt litt tøy i str 50, du behøver jo ikke kjøpe så mye, heller kjøpe mer hvis det trengs. Såklart kan babyen ha litt store klær i begynnelsen, men litt upraktisk å drukne i tøyet, ser ikke så bra ut heller syns jeg da :)

Skrevet

Tulla var 52 cm 3000 gram 50 var stort til henne =0) måtte kjøpe mer i 50 pluss brukte 56 lenge.

Skrevet

Bittelille jenta mi var 48cm og str 50 var veldig stort den første tiden.. hun kom 2uker før termin da.. Fint med noe i størrelse 50.. men de vokser superfort så det lønner seg å kjøpe en str for stort for da kan de bruke det lenger.

Råder deg til å kjøpe mest bodyer og kosebukser.. evnt jakke uten hette.. hettejakker er skikkelig ubrukelige i begynnelsen når hodet "henger og slenger" :)

Skrevet

Lillegutt var 51 cm og 3080 g da han ble født. Han brukte vel 50 i over en mnd. Han er nå straks 3 mnd, og bruker fremdeles 56, men jeg ser at det ikke går veldig mye lengre. Jeg kjøpte inn et par sparkebukser i str 50, og et par bodyer i str 56. Glad jeg ikke kjøpte mye mer, for jeg fikk kjempemasse klær da han ble født!

Skrevet

Lillingen vår brukte 44 i et 2 uker ca, også ble det str 50 i ca 3 uker før vi nå har brukt 56 i ca 3 uker. Begynner å bli lite det også nå;)

Skrevet

Eline var 51 cm - 1 cm over gjennomsnittet. 50 var akkurat passe - så er glad jeg ikke hadde masse av det:) Min erfaring er at størrelsene passer til de er den cm som står. Nå er hun 4 mnd 67-68 cm og vi har begynt så vidt med 74! 68 er akkurat passe:) Det er 6-9 mnd, men det skal sies at hun har vært lang hele veien. Pappaen er ganske lang...

50 brukte vi 2 uker - 56: 3 uker og 62 i 4 uker. 68 holdt litt lenger. (Frem til nå)

Jeg syntes det var gøy siden det kom så masse besøkå ha noe som var passe i begynnelsen og:) Hvis noen spør hvilken str dere vil ha i fødselsgave er det kanskje lurt å si 68 - mange kjøper 56 og 62. I hvertfall det vi fikk:)

Lykke til!

Skrevet

Lillegutt var 2940 g og 49 cm, vi brukte 50 ganske lenge, nå er han tre mnd. og vi har akkurat begynt med størrelse 62, og det er ennå litt stort.

Skrevet

Alltid kjekt å kjøpe litt større enn du tror han trenger..Jeg hadde med hjemreiseklær i str 50..Når vi kom hjem måtte jeg klippe min 4,5kg og 51 cm baby ut av klærne for å ikke skade ham på vei ut av de...KJøp str 56 eller større. Komfortabelt med litt plass i klærne..

Skrevet

Mina var 2878g og 48cm. Og jeg hadde ingenting i 50, for legene sa at jeg kom til å få en baby på 3,5 kg.. Så ikke hør på hva legene sier.. Kjøp litt i str 50 det ville jeg ha gjort. LIkte ikke sparkebukser jeg, likte best bukser. Bodyer og sokker.. de er så kalde på føttene

Skrevet

Mine var 46 og 47 cm, altså litt små. Begynte med 50 med en gang, selv om det var litt stort. Det går jo an å brette opp :-D Brukte 50 til de var omtrent 6-7 uker gamle.

Myke sparkebukser er best på de aller minste synes jeg. Ikke noe som klumper seg i ryggen.

Skrevet

Hei,

Bare kommentere det du skrev om å ønske seg klær i mye større str. Vi gjorde det - og fikk masse nusselig sommertøy i str 68. Problemet var at snuppa ikke vokste kjemperaskt - hun er en liten frøken, og alt sommertøyet passet i oktober. Så det har ikke blitt brukt. Vær litt obs på det bare.

Ellers så var snuppa vår 47 cm ved fødsel, veide 2900. Født 11 dager før termin. Brukte str 50 noen uker, 56 var aaaaaltfor stort til å begynne med. Men en trenger ikke så mange skift til å begynne med.

Skrevet

Jenta mi veide 3235g og var 51 cm lang. Hun bruke str 50 i hvertfall i1 mnd.. Hadde for lite tøy i 50 og måtte kjøpe mer..

Skrevet

Gutten min var 2910g og 49 cm lang,brukte str 50 i 6 uker ca,gikk over til 56 og brukte det til han var 3,5mnd :)

Skrevet

Gullet mitt var og 46 cm og brukte 44 de første ukene.

Skrevet

Datteren vår var 3058 og 52 cm lang ved fødselen. Hun brukte str 50 de første 6 ukene. 56 brukte vi kun 3-4 uker.

Skrevet

Luke brukte str 44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...