Gå til innhold

Ang ruging og bæring av søsken/små barn

Anbefalte innlegg

Om alt går som det skal blir det egginnsetting uke 10:)

Har en sønn som ble 2 år for noen dager siden..Og så er jeg dagmamma til en jevnaldrende gutt..

Hvordan stiller det seg til bæring og løfting når man ruger... Vet man skal leve som normalt osv osv...Men redd for at det skal bli for tungt for kroppen og gjøre det vanskelig for egget og feste seg....Vil jo så gjerne gjøre alt "riktig".....

Hva tror dere?

Burde jeg kanskje sykmelde meg som dagmamma i et par uker fra innsettinga oxo?

Og er det slik at når egget først har festet seg så er det ikke "farlig" å løfte/bære igjen...

Masse spm og tanker som dukker opp i denne ivf-karusellen gitt.

Fortsetter under...

Jeg tok dette opp m legen min på sykehuset nettopp. Jeg har selv en unge på 2 år og jobber i bhg. (på småbarnsavd.) Så det blir en del løfting. Men legen anbefalte meg å jobbe som normalt. Så da stoler jeg på det, men vil uansett bevisst tenkte over at jeg ikke vil løfte for mye. Lykke til:-)

Takk for svar :)

Tror jeg gjør som du og prøver å tenke litt bevist på det ja.. Mye som står på såill,og man vil jo helst gjøre det som er aller aller best da.

Hvor langt har du kommet i prosessen da?

Lykke til selv oxo :)

Samtidig anbefaler de jo å unngå stress de første dagene.

jeg ser for meg at dagmamma-livet er stressende.

Så kanskje noen dager sykemelding iallefall noen dager ville være deilig. En blir jo litt psykisk ustabil av alle disse hormonene. ( iallefall jeg ).

Tror ellers løfting av små barn er helt greit.

Lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...