Gå til innhold

jeg er gjest fra BIM. Hva trenger jeg å kjøpe inn til babyen? Kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke helt oversikt over hva jeg trenger, Har termin om en måned, Hjelp???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du kjøpt hittil da?

Skrevet

I all hovedsak et sted babyen kan sove, noen klær og bleier.

Man kjøper stort sett aaaaaaltfor mye, men det er jo så gøy!!! =)

Også trenger du et sted å stelle babyen, da. Ting kan gjøres så enkelt som du bare ønsker. En vogn kan jo også være en fordel..

Skrevet

pysj hadde vi bare en av..det måtte vi ut å kjøpe flere av..hun tisset på den første kvelden..:)

elers er det sikkert lurt med ullklær..og en kjøredress

Skrevet

og håndkle med hette..det bruker vi mye av

Skrevet

Et par-tre sett klær til den første tiden (man får alltid masse i gaver også), en badeolje (man trenger faktisk ikke hele serien med produkter), store flanellkluter er kjekke, jeg bruker disse fremdeles, som håndkle til babyen. Bleier, noen kluter, et sted å sove (de færreste trenger seng med en gang, går fint å sove i vogn-bagen).

Kommer jo an på hvor langt det er til butikk, om du er alene eller ikke osv, men butikken er gjerne åpen etter at man kommer hjem fra barsel også, så man trenger jo ikke å kjøpe alt nå tilfelle man trenger det.

Skrevet

Bodyer, strømpebukser, sparkebukser og pysjamaser. Stellebord og myke gasbindkluter....?

Skrevet

Man trenger en seng (om h*n ikke skal sove i vogn-bagen), et par dynetrekk, vogn (et par laken og trekk til denne også), stellebord, badebalje, badeolje, masse vaskekluter, et par pakker med bleier, bodyer osv får du masse i gave, men det er jo selvsagt lurt å kjøpe noen plagg for mange kjøper jo i store størrelser i presang... Nå som det er vinter, trenger du jo godt undertøy (ull), lue, votter osv. Jeg fant ut etterhvert at man ikke trenger mer enn toppen to luer og ett par votter.

Skrevet

Hm,det meste er nevnt,men "tisselaken" er kjekt å ha over madrassen i vogn og seng.Fås kjøpt på spar kjøp,princess o.l butikker...

Flanell bleier(store kluter i flanell),bruker de som håndduker til babyen,vanlige blir så grove til den sarte huden dems.Myggnett til vogn (skjerme mot katter hvis den lille sover ute),regntrekk til vogn.

Noen klær selfølgelig,men greit å få tak i når man vet kjønnet,dessuten vokser de fort,så man trenger som regel ikke så meye i de minste str...

Gaz kluter (gulpekluter),maaange :)

Skrevet

Strømpebukser og bodyer-mange!!Så at det stort sett var det lillegull brukte de første 3 mnd.,inne altså...Ullbukser og bodyer til utebruk.

Lammeskinn til å ligge på.

Skrevet

vi har aldri brukt tisselaken på våre barn, synes det er såååå klamt. minsten har kanskje hatt tiss på pysjen en eller to ganger...

Kjøp fanell bleier på Spar Kjøp og ha de som ammekluter/ gulpekluter. Og som håndkler. Tar liten plass i stellebag og er mye mot myd babyhud.

Finnes også egne kattenett hvis du har katt i nabolaget som har større hull enn myggnett - mer ubehagelig for katten!

Brukte også ammepute endel for å avlaste armene. Nattlys eller dimmer på lyset på soverommet er "kjekt å ha".

Ammeinnlegg

Bleier

Zinksalve

Bodyer og sokker (ta med på sykehuset også!`)

litt klær

en spilledåse til å ha på rommet når de legger seg. blir de tidlig vant til det, er det utrolgi fint når de vokser og er vant til det når de legger seg.

god baby ull -lue. De fra Joha er utrolig gode.

Kjøredress, gjerne med fot og vott på, så du trenger bare dress og lue.

Lammeskinn er uunnværlig i sengen mener jeg...

Skrevet

Klamt med tisselaken? eh? veldi praktisk å beskytte madrassen mot,tiss,bæsj og gulp... frottesiden skal være opp,så vanlig laken over.Blir vel ikke klamt der vel? næi,det har jeg aldri hørt om,begge mine barn har tisset igjennom så jeg hadde iallefall ikke kunnet unnvært det.

Skrevet

Til deg og babyen:

Ammepute

Skrevet

Har du prøvd å ligge på tisselaken selv?! Jeg la det under lakenet mitt pga lekket så mye melk. Og det var så klamt at jeg ble svett, klarte rett og slett ikke å ligge på det.

Skrevet

Her er mine tips:

STELLETING:

- Badekar (kjøp et stort, de vokser fort..)

- Stellematte med kanter som går litt opp

- Vogn

- Seng og madrass

- Softbag (til å ha babyen i når den sover de første ukene+ kan sove i dersom dere skal på besøk med overnatting frem til han/hun er ca 3 mnd)

- Babyline shampoo og olje

- Baby-febertermometer+ paracet stikkpiller til baby

- Dyne til vogna(60x 80 cm) og dyne til senga(80x100cm), samt laken til både seng, vogn og softbag(Jysk har billig og bra der).

- 2 dynetrekk til hver type

- Brystpumpe til deg

- Lammeskinn, som baby kan sove på i vogna og kose seg på inne

- Bilsete( om du har bil)

- Amme-BH'er

- Ammeinnlegg, noen i ull og ellers masse av papirtypen

- Stelleveske med god plass, og regn/vind-trekk til vogn om ikke det fulgte med et bra et når du kjøpte vogna

- Helsetepper (brukes mye!)

DET DU IKKE TRENGER, MEN KANSKJE HAR LYST PÅ ETTERHVERT:

- Bæresele(spesielt kjekt å ha om du får en baby som bare roer seg ved kroppskontakt og ikke vil ligge alene 5 minutter)

- Vognpose

- Tisselaken( Jeg bruker bare vanlig laken og har en kladd (fås på apoteket, type Attends kladder) som fanger opp evt tiss før det når madrassen.

- Babygym

- Vippestol

- Smokker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...