Gå til innhold

Det er så koselig med kveldsstell og legging!


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Timen mellom halv åtte og halv ni er "mamma-og-Ingrid-timen". Da lager jeg grøt til henne, hun spiser den, så bader vi(gjør det hver kveld)- hun plasker og skråler og koser seg. Deretter er det tid for kveldspuppen som vi tar liggende i senga, der hun tyner ut den siste fløteskvetten av begge puppene. Så legger jeg henne i senga, og vi prater litt sammen, jeg spør om hun har hatt en fin dag og oppsummerer dagen for henne(og hun skjønner alt jeg sier :P). Hun skjønner at det er legging på gang, og blir med ett veldig våken og pratsom. Så synger jeg et par sanger for henne, kysser henne god natt, og slukker lyset. Har nesten ikke lyst til å gå fra henne der hun ligger, søte, snille jenta mi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det timen mellom 18 og 19 som er legging :)

Og ja den er kjempekoselig!!!

Først får hun grøt ca kl 18 av meg eller av pappan.. Men vi sitter nå ved bordet alle sammen og skravler :) (hvis begge er hjemme da)

Så bader vi eller tar kveldsstellet (bader ca hver 2-3 dag) og vi bruker laaang tid :) Skravler, koser og leker på stellebordet og selvfølgelig kveldsstell med pysj.

Så er det flaske på fanget i godstolen i stua og da sitter hun å koser seg, titter litt opp på meg og gliser *smelt*

Tar på babysafe-greia og legger henne ned i senga, får smokken og bamsen - sier god natt, sove godt og susser på kinnet mellom hver setning, og da er hun som regel borte alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi koser masse hele dagen, så vi har ikke så laaaaangt kveldsstell. Mellom 18 og 1830 tar vi på pysj. Så får han tilbud om melk, men vil sjelden ha det. Så legger jeg han i senga, synger so ro lillemann, ,kysser han på kinnet eller pannen og sier at mamma er glad i han.Lyset er allerede av når jeg synger. Så går jeg ut og han sovner. Sover som regel 12 t så er det opp å skifte bæsjbleie hehe. Slår ikke feil haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noe langt, koselig kveldsstell. Når kvelden kommer er nemlig Karsten så trøtt, så det er jobb å få byttet om til pysjamas uten at han skal gråte alt for mye. Så er det pupp og rett i seng. Jeg sier natta og går ut... Karsten har sikkert lyst til å legge seg tidligere, men vi synes nesten ikke vi kan. Da blir det jo bare tidligere og tidligere for hver kveld. Vi prøver å vente med å legge ham til 19, men som regel klarer vi ikke lenger enn til 1830, noen ganger så tidlig som 18...

 

Men vi har massevis av koselige stell i løpet av dagen. Dersom vi er hjemme og uten besøk bruker vi mellom 20-30 minutter pr bleieskift... Og så har vi ofte veldig koselige morgener, da kan han ligge og være litt kosete ved siden av meg i sengen... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingrid er også ganske trøtt da vi legger henne, men det er som du sier, prøver å tyne ut energien hennes så hun ikke legger seg så tidlig. Hun sover et bestemt antall timer om natta, og jeg orker ikke stå opp klokka fem!

 

Koser masse i løpet av dagen også selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...