Gå til innhold

noen av dere som jobber i barne hage ol "litt stressende yrker"

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei hei...

jeg jobber på sykehjem... så er både fysisk tungt med tunge løft, og en del stress.

jeg har valgt å være åpen på jobben i og med at det var enkelte dager jeg absolutt trengte litt støtte...

jeg valgte oxo å sykemelde meg fra uttaket og 15 dager etter innsetting. og det kommer jeg oxo til å gjøre denne gangen...

gjør det som føles best for deg, men husk oxo at det vigtigste er at du og kroppen din har det bra... om du trenger å ha litt fri, så ta deg fri... det er en tøff periode uansett hva vi gjør dette her...

mange klemzer fra

takk for svar, ja har vært åpen men tror ike alle vet det, men er kanskje likeså greit...bare litt kjiptr i og med mange andre på jobb spm er blitt gravide uten hjelp :( ja litt keen på å ta det rolig etter innsetting for deter jo da det gjelder..kanskje går an å lage avtale med jobben feks...men er jo litt kjipt hvis det ikke funker fro da vet jo alle det også--------------------

Hei

Jeg jobber som avdelingsleder i en barnehage. Første gangen informerte jeg alle, og de var veldig støttende men det kan bli litt vel mye oppmerksomhet. Når du jobber i en 4 avdelings barnehage er det jo mange folk å forholde seg til, så hvis man sier det til alle må man regne med mange spørsmål.

I høst var jeg egentlig innstilt på å ikke si noe, men siden jeg var veldig følsom for å si det mildt, skulle ikke mye til før jeg gråt, valgte jeg å la styreren informere alle men at jeg ikke ønsket for mange spørsmål om det. Det fungerte egentlig veldig bra:o).

Nå i januar var det bare styreren min og de på avdelingen som har visst det, tok en hvit en og sa jeg hadde halsbetennelse da jeg var sykmeldt en uke. Veldig godt med ro rundt forsøket, tror man trenger det for å lykkes faktisk:o).............Nå som jeg er usikker på om jeg er gravid også er det godt at bare de på avdelingen vet. Som sagt ikke så lett spørsmål å svare på.

Gjør det som du føler passer deg best og ikke tenk at du må prestere å være så flink i denne peroiden. Tenk på deg selv og den vesle spiren.

Klem

Men vi er jo forskjelleige noen syns det er terapi å jobbe;o)

ja blir 1 forsøk og er også leder på min avd så føler jo et visst ansvar for både barna og personalet...gikk rett på ivf så skal på vel starte opp neste mens eller den etter tror jeg. Er blitt spurt om å bli m på et prøveprosjekt på riksen så tror nok vi gjør det. Mente hun sa jeg skulle ha mensen og så evnt starte opp neste mens..er det ikke sånn det fungerer? den halsbetennelsen var jo en god ide du ;) hvor lang er du på vei da? hatt mange forsøk, og hva feiler liksom dere? her har mannen litt dårrlig kvalitet-..

Annonse

Jeg er også ped.leder i en stor barnehage.

Etter mange hvite løgner og styr med bytting av vakter, avspasering o.l. valgte jeg å fortelle de på bhg om hva vi drev med.

Det ble mye lettere alt sammen, og de skjønner det godt når jeg tar litt fri i forbindelse med forsøk.

Men i periodr kan det vel bli litt mye mas, så jeg har sagt at JEG forteller om jeg har behov.

Kjenner godt på kroppen at det ikke er gunstig å jobbe, og har til nå tatt en del sykmelding i rugeperiodene.

Det er dette stresser jeg også kjenner på, tror det kan virke uheldig jeg.

Lykke til, håper du finner ut hva som er best for deg:-)

takk for svar ja :) er mye stres på jobb til tider og vet jeg kan være veldig følsom så ja får se når den tiden kommer..er jo alltid best å være ærlig, går jo an å si at de får spørre dersom de lurer på noe slik at de ikke går og spekulerer og snakker seg i mellom. Da er det bedre de snakker med meg..;)

Så rart vi er virklig mange førskolelærere her;o).....................

Hørtes veldig spennende ut med det prøveprosjektet da sparer dere vel en del penger også?!

Det stemmer sikkert at du skal starte opp ved neste mens, akkurat som de sa:o).........

Jeg hadde innsetting 9 januar men frykter at det ikke gikk veien denne gangen, testet negativt idag men skulle egentlig ha ventet til imorgen. Så veldig dumt av meg å teste for tidlig, fordi imorgen kan den jo vise positivt og da har jeg bekymret meg til ingen nytte...........

Jeg har hatt to innsettinger og to avbrutte forsøk, det er sannsynligvis pga endometriose jeg ikke blir gravid. Kvaliteten til mannen min er perfekt visstnok:o).............Ble gravid nå i høst men mistet da jeg var nesten 6 uker på vei..............

Men man kan ikke gi opp, bare se frem til neste forsøk:o).....

Dere da hva er det som gjør at dere sliter med å bli gravide?

åh så trist du mistet, men da vet du hvertfall at det går an å få:) spennende tiden du går i møtet nå, klart det er vanskelig å la være å teste uhu..men får se imorgen da dere skal vel inn på star detykehuset å ta blodprøver? mannen her har åre brokk men akkuret hvert gjennom en operasjon så er litt usikker om jeg vil vente 3mnd å se om det har gitt resltater eller om vi skal ta et forsøk...tar det veldig på? man må jo tenke positivt og se fremover, jeg gjør det selv om vi har aldri blitt gravide.. men er veldig usikker om å ta et forsøk eller vente 3 mnd..men erjo ingen garanti for at det klaffer da heller....

henger meg på her jeg er jo også førskolelærer og leder på avdl. jeg skal ha fryseforsøk til onsdag, jeg har vært åpen hele tiden og vært glad for det, selv om det ikke alltid er så lett å dele "alt" hele tiden. men tror det er mest positivt for min del. første forsøk ivf. da var jeg på jobb i noe av ruge tiden og opplevde det som veldig stressende. denne gangen har jeg bedt lege om sykemldt. og fått forståelse at dette var lurt. de på jobben er også helt enige i det. og det er godt å vite. jeg gleder meg helt desperat til å komme igang igjen.

ja det kan være "dumt" å teste for tidlige men det er jo ikke lett å vente håper det blir positivt imorgen!!!!!!

Førskolelærer her og! Hvordan ble du med på det forsøket? Var det de på Riksen som anbefalte det, legen din, eller ordnet dere noe selv? Vi har ikke kommet så langt ennå. Mangler noen blodprøver som skal tas før søknaden blir sendt. Må bare vente på mensen først. Har vært prøver i to år nå.

hei igjen

Ifjor tok jeg blodprøve, men St.Olavs har sluttet med det. Så man skal bare stole på testen, er den negativ så er den det og omvendt.............

Vanskelig å si noe om dere bør vente. Hva sier legene da? Hvis det er veldig liten sjanse for å få det til hadde jeg nok ventet, forsøkene er dyre og så tar det jo på............

Men det er det egentlig bare dere som kan bestemme, vil dere kjøre på så gjøre det:o) Ikke noe fasitsvar her

Spennende blir det i alle fall:o)

Klem

Annonse

er frisør,driver 2 frisør salonger-det er ganske stressende.....

har sagt til mine ansatte hvorfor jeg blir borte og jeg vet at de "klarer"seg uten meg....-flinke jenter!!!!

Siden vi nå snart har prøvd i 3 år er det min tur å tenke på meg,så jeg tror ikke jeg har dårligsamvittighet....selv om den prøver å stikke seg frem noen ganger....

Vi har "lov"å tenke på oss selv i denne perioden vi er i!

Lykke til jenter!!!

Jeg er og ped.leder i barnehage, og har vært 100% åpen hele veien.

Har vært "på og av" sykemeldt i et år nå, med mange mislykkede forsøk, en spontanabort og nå exu og operasjon.

Jeg har bare positivt å si om det å være åpen på arbeidsplassen. Men i et sånt yrke er det mest damer, og mange er foreldre selv, har døtre etc så de er nok sikkert en god del mer forståelsesfulle enn en mannsdominert arbeidsplass (bare spekulasjoner fra min side).

Når du er åpen, har du på en måte "forpliktet" deg til å være det, og må selvsagt forvente at folk bryr seg. Men man kan, som noen sier over her, gi beskjed om at man ikke vil snakke om det/ fortelle selv og da letter man nok endel byrder for seg selv.

Jeg har heldigvis ikke dårlig samvittighet lenger (pga sykemeldinger etc), men jeg var veldig plaget med det i starten. Det var forferdelig!

Men nå tenker jeg som så at dette gjelder for en periode i livet og som sjefen min sier (tro det eller ei) "Jobbe kan du gjøre resten av livet" (ble sååå glad da hun sa det at jeg ble helt på gråten)

Det stresset du får i barnehagen, både stress psykisk for alt man skal rekke å gjøre, planlegging av møter/ foreldresamtaler opplølging av enkeltbarn etc etc, samt det fysiske stresset (lite folk på jobb, utagerende barn, påkledning) tror jeg IKKE er bra. Det er det som er hovedgrunnen min for å velge å ta det med ro når jeg holder på med prosjekt baby.

Lykke til uansett hva du velger å gjøre :o)

Klem

Jeg jobber som fysioterapeut på klinikk. så det er temmelig mye stress, lite pauser, og endel tunge behandlinger. Jeg sa til sjefen hva jeg holdt på med men ikke de andre. de første forsøkene (5) tok jeg ferie og var sykemeldt om hverandre. nå sist var jeg dritt lei alt sammen og bestemte meg for å ta det som det kom og ikke stresse med å gjøre alt for å få det til å fungere bedre. Jeg var hjemme i tre dager etter innsetting, må sies at det var fryseforsøk så ikke noe uttak. og jobbet nesten som vanlig resten av tiden. prøvde likevel og unngå de tyngste behandlingene. vel idag sitter jeg her med stor mage. det er ikke godt å si hva er best. men iallefall som snøfilla sa uannsett slutt å ha dårlig samvittighet. dette er tiden å være litt ego. (senere har man ikke like god unnskuldning til det......)

lykke til!!

takk fo rmange fiine svar, jeg ble med på prøve prosjekt for jeg ble forspurt av en lege på riksen. Ja tenker jeg får være ærlig og si det på et avd møte og evnt nevne det for de andre( kanskje ped lederen på store barn kan nevne det for de på deres møte..) jaja lykke til alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...