Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere flinke til å pusse tenner på barna? Min liker det ikke i det hele tatt, så det hender vi dropper det, det blir iallefall ikke så grundig hver dag. Er det ille?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi pusser tenner to ganger om dagen, morgen og kveld! det har funka bra for oss hele tida og han protesterer ikke veldig!!

bør nok prøve og pusse tennene, de får jo i seg mye mat i løpet av en dag og trenger og pusse:)

Skrevet

Pusser tennene to ganger pr dag, etter frokost og etter kveldsmat. Synger "puss puss så får du en suss......og det funker hver gang.

Skrevet

Hadde en periode hvor hun hata å pusse så det ble ikke så mye grundig pussing da akkurat. Men jeg lot henne gå rundt med tannbørsten(har to stk) hele dagen så hun ble vant med den. Å så når vi skulle pusse så fikk hun pusse mine tenner med min tannbørste å jeg pussa hennes med hennes. Å da gikk det sakte men sikkert fremover. Å jeg pussa aldri lenge om gangen, men litt og litt. Å etter noen uker så godtok hun faktisk tannbørsten.

Så jeg har heller tro på at man bør ta det litt rolig å la de bli venn med børsten, istedenfor å tvinge den i de så de begynner å hylgrine.

Har pussa tennene på snuppa siden hun var 6mnd men plutselig ved 14mnd så nekta hun. Å da hadde hun vært kjempeflink i mange mnd men plutselig var det slutt.

Så min erfaring er at det er bedre å trappe det opp, enn å tvinge henne hver dag. Jeg prøvde på det å det endte bare med at hun slo etter børsten hver gang jeg tok den frem.

Så bruk heller et par uker på å pusse bittelitt hver dag, helt til hun godtar det. For en dag gjør hun nok det.

Jenta mi drikker sjeldent søte drikker å sånn så hun drikker heller mye vann. Så du kan jo passe på at hun ikke får i seg så mye søtt før hun lærer å pusse tennene ordentlig.

Håper dere får det til etterhvert da, er kjempeslitsomt å ha et barn som nekter å pusse tennene. Er ikke bare bareå tvinge børsten ned i munn på de heller.

Skrevet

sliter også en del med tannpussen, men han må bare gi seg etter hvert, for jeg gjør det ikke:) gi fluortablett, på kvelden, det hjelper jo det også. men prøv og puss to ganger om dagen, det lønner seg, gir seg nok etter hvert som hen skjønner hvem som bestemmer. lykke til!!!

Skrevet

Pusser tenner morgen og kveld. Hun hater det. Morgenen blir det ikke skikkelig tannpuss, men kvelden har hun absolutt ingen valg. Det blir tvang hvis hun ikke gaper. Tror det er bedre med litt tvinging enn å bore hull hvis ikke tennene blir skikkelig pusset.

Skrevet

Også får hun en halv fluortabelett etterpå. Da smiler hun :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...