NessaS Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Dette gikk faktisk over all forventning. Småtten har sovet i dobbeltsenga vår i et par måneder nå siden han hadde fullstendig skrekk for å legge seg i sprinkelsenga. Til 2-årsdagen hans den 5. januar fikk vi endelig råd til å kjøpe ny seng, og den ankom i dag. Klokken 19.15 la vi oss, jeg måtte ligge sammen med ham. Han hylte og ville ligge i storesenga vår i ca 20 minutter. Men så ombestemte han seg plutselig og fant ut at hvis vi hadde lyset på så kunne han like godt sove i sin egen seng. Og fem minutter etter at jeg satte på lyset, sovnet han som en stein. Vi kommer nok til å ha den samme kampen i noen dager, men jeg er så glad for at han endelig sover på sitt eget rom igjen. Skal bli deilig å slippe å sove med rumpa utenfor senga hver natt. Er det forresten noen som har måttet legge seg sammen med barnet for å få det til å sove? Eller noen som har eventuelle avvenningstips? Trives egentlig med å ligge der å se på ham når han sovner, og det viktigste for meg er at han føler seg trygg når han sover, men jeg lurer på om han kanskje blir litt bortskjemt. Pappa er heller ikke bra nok når han skal sove, er liksom bare mamma. Oi, dette ble visst litt lenger enn på skravle, men jeg håper på å få noen tips/synspunkter på det siste her.
mamma til en gutt Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Jeg vet ikke hvor lurt det er å sovne med barnet. han vil nok klare å føle seg trygg uten deg også. her i huset storkoser 2 åringen seg i sengen. men det har vi vendt han til med fra han var liten. han vil ikke sove med oss i hvertfall. han bruker sprinkelseng ennå. lykke til i hvertfall
NessaS Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2007 Det at han ikke vil legge seg uten meg kom etter nyttårsaften. Han våknet nemlig da det sto på som verst, og ble livredd. Etter det har han hatt fullstendig lakenskrekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå