Gå til innhold

Hva synes dere. Påkleding i bhg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei på 16 mnd, som de på fredag hadde kledd på følgende i 3 + grader, fint vær uten vind:

Ull undertøy- dongribukse m/for - tynn genser - tykk genser- trolldressen (både innerfor i ull og ytterdressen)..

Vi reagerte på at hun var varm når vi hentet henne.

Så på Foreldersamtale i dag tidlig, kommenterte jeg at jeg syntes det var mye klær, og at jeg synes de kunne ha unnlatt å ha på dongribukse og tykk genser.

Såå i ettermiddag når jeg henter henne, så sitter hun i en vogn med pledd over beina og jeg ser at hun fryser.. Så jeg sier jo ; uffda fryser du stakkar.. Og da får jeg kommentaren.. Ja hun gjør det.. Du har jo sagt av vi ikke skal kle på henne så mye...

Ble helt overrasket av det utsagnet jeg.. I dag har det vært minusgrader ute, og jeg synes godt at de kunne brukt litt sunn fornuft og kledd henne etter værforholdene. (hun har mange skift i bhg så de har mye å velge i.i dag hadde de bare ullundertøy og tynn genser på under dressen. og hun hadde på seg en stikket bomullsbukse hjemmenfra i dag, men den hadde de tatt av)

Men uansett, når de ser at jenta fryser, kan de ikke ta på henne mer klær da?? Virket nesten som de tenkte: ja ja nå skal hun (meg) få se hvordan det går når vi gjør som hun vil..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I alle dager... er de både dumme og frekke?

Jeg ville tatt det opp med dem uten å krangle eller vise irritasjon, selv om det kanskje er vanskelig.

Det viktigste er jo at de kler på henne riktig etter været.

Ellers er det kanskje en pedagogisk veileder du kan klage til?

Skrevet

Hjelpe meg, trodde virkelig de gjorde det som var best for jenta!! Så uproffesjonelt og barnslig gjort! Ble helt sjokka her jeg. Er det ikke voksne folk? Makan!

Hadde tatt det opp med de, enten styrer eller ped. leder.

Skrevet

Sånn er det i vår bhg også. Det gjelder når de bare er inne også, da har mi lille jente ofte på tjukk genser når jeg henter henne (hjemme går hun i bare body og strømpebukser inne), og hun er glovarm! Jeg synes det er sløvt av de som jobber der at de ikke ser an forholdene, og vurderer og barnet trenger mer/mindre klær? De skal da ha både utdanning og erfaring. Eller ?!?

Si det til dem, du!! Hvis ikke, skjer det ingen forandring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...