Gå til innhold

hvordan gjøres igangsetting? (samme som januarklubben)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg ikke hadde født innen neste fredag, skulle jeg settes igang etter helgen.Har hørt at igangsetting kan være mer smertefullt enn at fødselen starter av seg selv,noen med erfaring? Hva gjør de egentlig når de setter oss igang??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble igangsatt forrige gang. De satte inn sånn gele (husker ikke hva den heter) i livmurmunningen og etter ett par timer begynte riene å komme. Hos meg kom riene fra de startet å bli regelmessige ( i 12 tida på formiddagen) med 1 -2 min mellomrom, og slik fortsatte de til barnet var født kl 21 på kvelden. Siden riene var så intense og nærmest uten pasuer gjorde de flere forsøk på roe ned riene med blant annet petidin, men det nyttet ikke. Til slutt ble de nødt til å ta vannet, for modningen gikk sent i forhold til intensiteten til riene. Idet de tok vannet, åpnet livmormunningen seg fra 3 til 7 cm omtrent med en gang og det kjentes ut som om jeg holdt på å eksplodere innvendig - det var det absolutt vondeste ved hele fødselen, og de sa det var fordi de måtte ta vannet på meg.men da pressriene kom og guttungen var ute, var livet verdt å leve igjen :-) Som du sikkert skjønner, for meg var det en intens, rask og jævlig vond opplevelse,og jeg vil helst unngå å bli satt igang igjen, men ingen fødsler er heldigvis like, så noen andre har sikkert en helt annen historie å fortelle.

Skrevet

Dersom livmor halsen ikke er moden legger de inn en gel som inneholder noe som heter prostalangdiner (mulig at jeg har skrevet feil) det er et stoff som også finnes i sæd det virker modnende på livmorhalsen og bidrar til rier. Et lite tips er da å ha sex helst morgen og kveld i tre dager og prøv å få orgasme siden det medfører sammentrekning av livmoren og kan føre til rier.

Etter gelen når mormunnen er moden setter de et drypp med et hormin som heter oxcytosin det fører til sammentrekning av livmoren og gir rier.

Lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...