Gå til innhold

Hva gjør jeg ?

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor dette innlegget burde ha vært.

Min samboer har en sønn som han har hver 2. helg. han er 6 år gammel. I fjor sommer flyttet vi til samme gate som hans mor noe som fungerer veldig bra. I det siste når han er hos oss får han ofte gråteanfall med hyling og skriking om at han vil til mamma. En gang var det så ille at det holdt på i 3 timer. Etterpå er han plutselig blid som en sol og fortsetter som om ingenting skulle ha skjedd.

Vi har nevnt dette for moren hans og hun sier at han også ofte vil til pappa når han er der, men han lager aldri slik dramatikk der. Jg har prøvd å snakke med han når han er lei seg og spør hvorfor han vil dit ol, men eneste svaret jeg får er fordi.... også stopper det der.

Jeg holder på å gå på veggen. Det er nesten så ille at jeg bare har lyst til å si at "greit vær hos mamma". Det er tross alt ikke min unge og det begynner å slite på forholdet med samboeren og meg pga dette.

er det noen som opplever det samme og har noen ideèr på hvorfor han gjør dette ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7897544-hva-gj%C3%B8r-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

6-åringer er jo ikke så veldig store. Kanskje han kommer på noe han absolutt vil snakke med mamma om, eller han vil se om han kan få lov til å gå litt frem og tilbake? Dere bor jo veldig nær hverandre, så han vet at det er praktisk mulig, og det kan jo hende han vil være med på å bestemme hvor han er når, og ikke bare sendes frem og tilbake som en pakke? Hva med å prøve en telefonsamtale med mamma når han skriker sånn, og se om det hjelper med en liten prat? Og hva med å si til ham at dere er så glade for å ha ham der? (Kan jo være utfordrende å virke overbevisende midt oppi slike utbrudd, men... ;-)

Det at mamma også sier at han vil til pappa når han er der, er jo betryggende, det forteller jo mye både om at han egentlig har det bra, og at foreldrene har en god dialog seg imellom.

Lykke til, uansett!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7897544-hva-gj%C3%B8r-jeg/#findComment-7956888
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...