Gå til innhold

Til alle som har født/skal føde på St.Olavs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem får bo på barselhotell? Får alle førstegangsfødende det, dersom fødselen har foregått uten komplikasjoner???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter jeg da jeg også skal føde på st. olavs og lurer på dette.

Skrevet

Jeg tror det, ja.. Uten å være skråsikker.. Men så fremt alt er bra med mor og barn, er det ingenting i veien for at de kan være på hotellet.. HVIS jeg husker riktig, kan de bli flyttet etter ca 4 timer etter fødselen.. :)

Men gå inn på www.stolavs.no og se.. Der tror jeg det meste står.. :)

Skrevet

Alle som har en komplikasjonsfri fødsel får bo der. Kan vel være fullt på hotellet da... Men en kan ha med seg mann/samboer på barsel. Prisen for dem er den samme.

Skrevet

Så lenge alt står bra til med mor og barn, får man flytte over til pasienthotellet etter rundt 3 timer, uavhengig når på døgnet dette skjer. Er det fullt på barselsrommene på hotellet, får man bo på barselsavdelingen ved føden i stedet. Der kan også pappa få bo, men da på sovesofa. På hotellet får dere dobbeltseng.

Skrevet

da vi var på omvisning på st.olav fikk vi høre at om det ikke er fullt og om man har en normal fødsel uten komplikasjoner,så blir man som regel overført til pasienthotellet.MEN på hotellet er det ingen som kommer innom deg for å se hvordan det går med deg og barnet,hvordan amminga går osv.om man ligger på barsel så kommer det automatisk inn en pleier i ny og ne for å se om alt står bra til.

så er man redd for å være til bry tror jeg at det å ligge på hotellet kan bli litt ensomt og trasig om man føler man strever med noe men vil ikke ringe på klokka bare for det lille man lurer på...

rommene er akkurat like store/fine/koster det samme,men forskjellen er vel kanskje senga da rekner jeg med,for på barsel er det kun enkeltsenger

Skrevet

Det kommer inn en pleier på hver vakt for å sjekke at alt står bra til. Ellers er det opp til hver enkelt å ta kontakt dersom det er noe man lurer på/ønsker hjelp til. Det er alltid bemannet, enten rusler du til vaktrommet, eller så kan du bare trykke på en knapp, så kommer det noen inn til deg. Hadde kjempefine dager på pasienthotellet med meget god service og GOD MAT da jeg fødte i okt. 05.

Skrevet

Det er også enklere i forhold til besøk på hotellet. De har ikke besøkstider, og man kan ta med besøket i restauranten om man vil :-)

Skrevet

om du har fått påvist gbs må du på barsel.

Skrevet

Maten på barsel suger... bigtime!!! Bortsett fra at en alltid (uansett tid på døgnet) kan forsyne seg med brødskiver, godt pålegg og juice/melk på spiserommet :) På pasienthotellet er det hotellmat rett og slett. I tillegg er det dobbelsenger på rommene.

Men barsel har som det nevnes over her fordelen med at man stadig får oppfølging av personalet, det er kjempeflott at det ofte kommer noen innom for å sjekke hvordan en har det :) Og her er det også enerom med eget bad, og selv om pappa'n må ligge på sovesofa så er det et STORT framskritt i forhold til gamle-sykehuset med firemannsrom og hjemsending av pappa'n :)

Skrevet

hvordan var sovesofaen som den blivende far får bruke? er den ok å ligge på eller . har en med ryggproblemer som er avhengig av en god madrass.

Skrevet

Vi lå to netter på observasjonsposten til føde vest. Den sovesofaen der er den samme som de bruker på barsel, og mannen min påsto den var skikkelig god å ligge på. Men om den er god nok for en med ryggproblemer vet jeg sannelig ikke... Vi var litt uheldige med barselrom og fikk et av de to eneste rommene som er for små til denne sofaen... der var det kun en stol som kunne felles ut til sovested, og det var usannsynlig ubehagelig for den stakkar gubben min... stolen var deler av grunnen til at vi dro hjem etter 4 istedet for 5 dager (haste-ks, vanlig med 5 liggedøgn).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...