Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Min mann har nedsatt sædkvalitet og jeg trange-tette eggledere. Føler at sykehusene bare fokuserer på problemet hos kvinnen. Har noen av dere fått noen råd for å forbedre mannens kvalitet? Det er nok friske svømmere til ICSI forsøk mente legen, og vi er i gang med forsøk 1 nå, skal teste kommende torsdag. Men har på følelsen av at det ikke kommer til å gå bra.

Har dere noen tips/råd for å gjøre noe for å forbedre mannen kvalitet?

Han tar tran hver dag, sanasol (:o)), sink og selen tabletter, og trener nå 2-3 ganger i uka. Drikker ikke mye alkohol og røyker ikke. Men dette har ikke hjulpet noe, har holdt på med dette i 6mnd, og han har generelt god helse.

Har hørt om denne Dr.Purvis, noen som har erfaring med dette?

Vil bare forsøke å ta tak i alle årsaker til vår barnløshet og mobilisere best mulig.

Fortsetter under...

Hei!

Vi er også snart prøvere, når jeg får tanterød neste gang så er vi i gang(i Porsgrunn). Der er vi med i et forsøksprosjekt, så det blir spennende.

Min mann har også lav sædkvalitet, han hadde ca 7 mill. friske sæd.

Jeg leste på nettsiden til Frøyaklinikken(som jeg gikk til en stund(nå bor vi ikke i Oslo lenger)) om at det kan være lurt for menn å ta C-vitaminer. http://www.froyaklinikken.no/

Vi trodde selvfølgelig at det var meg det var noe galt med.

Vi ble litt overrasket da vi fikk beskjed på sykehuset i Porsgrunn at det var for få svømmere hos min mann til at vi lett vil greie det selv(har hatt 2 SA(e. 5 1/2 uke) med akkurat 1 års mellomrom.

Ja, vi synes også at media ofte fokusere på kvinners infertilitet. Det er alltid viktig at kvinner ikke må bli gamle før de får barn. Hva med menn?

Vi gleder oss til februar og at det blir et fruktbart år:-)

Det er ikke mange dager til du skal teste. Jeg regner med at dere er spente.

Sambo hadde elendig kvalitet for endel år siden... det eneste vi har gjort er å kjøre på med Zink- c-vitaminer fra MEZINA. Noen akupunktur behnadlinger og vide boksere.. Nå virker den og vet jo ikke hva og hvem men verdt ett forsøk.

Vanlig Zink men du kan doble/firedobble dosen, c-vitamin fra MEZINA er pulver fåes kjøpt i helsekosten, har vist seg både effektiv på både mennesker og hest med dårlig sæd he he. Mezina er produsenten. Bruk mye mere enn det so står på :-)

Hei jenter det samme problemene har vi også mannen min har lav sædkvalitet så min gyn anbefaler oss prøverør men jeg må vist ta en siste blodprøve for å se om jeg har eggløsnin

så er vi i gang å skal sende søknad for ivf....Men det jeg er usikker på er at jeg leste om at de som har lav sædkvalitet blir mer anbefalt for icsi behandling så jeg er veldig usikker på hvem av disse behandlingene er bra for oss

Annonse

Vi skulle jo begynne med prøverør i høst og mannen min har dårlig sædkvalitet.

Det ble ordnet slik at den dagen det var egguthenting,så leverer han ny sæd prøve...

Visst den ikke var bra nokk,så skulle det bli ICSI.Var den passe bra etter deres meninger,skulle de satse på IVF.

Så det blir sikkert satt opp et ICSI alternativ for dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...