Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 kl 06-07 165 ml mme kl 09 en posjon grøt kl. 12.30 100-165 ml mme kl 14 brød skive + fruktmos kl 16 middag halvt-helt glass kl 18 grøt kl 18.30 165 ml mme og en til to flasker mme om natten.. høres dette greit ut eller litt lite kanskje??
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 Syns ikke det høres for lite ut. Gutten min er snart 9 mnd. Han spiser: Ca. 150 ml mme. 1 porsjon med grøt ( grøt blandet med 200 ml vann ) Hjemmelaget middag tilsvarende ca. halvannet glass Ett til halvannet middagsglass 1 porsjon grøt (200 ml vann) Trenger babyen din mat på natten nå da ?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 holder på å avenne hun nattmat, men er ikke alltid så lett.
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #7 Skrevet 22. januar 2007 Hehe...nei, ikke alltid så lett med avvenning. Hva om hun spiser mer til hvert måltid hver 3.-4. time f.eks ? Ser du har mange måltider i løpet av dagen. Kanskje det da vil være lettere å avvenne nattmaten ? Ser ut som hun spiser lite men ofte, og det kan kanskje ha noe med at hun spiser på natten også. Hun spiser seg mett på natten og er ikke så sulten på dagtid ? Gutten min holdt også på sånn. Han spiste lite og ofte på dagtid, men når vi kuttet nattmaten så spiser han mye til de måltidene han har og ikke noe på natten. Bare en tanke fra meg : )
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #8 Skrevet 22. januar 2007 det er akkurat det jeg har tenkt på selv... hvordan ville evnt. du lagt opp rutinene??
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #9 Skrevet 22. januar 2007 Jenta mi på 9 mnd eter dette: Ca kl 8: 1 porsjon grøt + vatn Ca kl 11.30: 150 ml mme + litt frukt Ca kl 15: 1 middagsglas + vatn Ca kl 18.30: ei skive + 150 ml mme Gir også vatn innimellom
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #10 Skrevet 22. januar 2007 Kan jo si hva jeg gjorde selv. Han kunne spise opptil 2 ganger pr. natt. Begynte å strekke ut tiden før han fikk første flaske på natten, ga han vann. Fikk strekt ut tiden såpass at han gikk over til kun 1 flaske på natten, men den flasken inneholdt ikke like mye melk som han vanligvis fikk. Ga han mer mat til frokost for da var han litt mer sulten enn vanlig. Etter et par dager gikk jeg inn for å kutte ut den siste flasken. Gikk inn til han 1. natten og ga han vann når han våknet. Han var da våken i et par timer, men gråt ikke. 2. natten våknet han 1 gang, fikk vann og sovnet med en gang. 3. natten våknet han ikke i det hele tatt. Jeg fant ut at jeg ikke kunne få han til å spise mer på dagtid når han fortsatt fikk mat på natten. Vi måtte først kutte ut nattmaten for å få han til å spiser mer på dagtid. Å begynne å gi mer mat på dagtid mens hun fortsatt får mat på natten vil nok bare føre til magevondt, så jeg tror du bør kutte nattmaten først. Lykke til uansett hva du velger å gjøre : )
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 22. januar 2007 #11 Skrevet 22. januar 2007 Hun spiser ganske ofte synes jeg, hvordan klarer du det?:-) Her spises det ca hver 4 time. kl 8 amming, masse.... kl 11-12 posjon grøt, ett beger fruktmos, mm om hun vil ha 3-4 tiden, middagsglass eller tilsvarende mengde hjemmelaget 7 tiden, stor posjon grøt 8 tiden, amming..... Hun sover fra 8 til 8. Men vi har alltid hatt 3-4 timer mellom måltid, fikk det anbefalt slik at hun sover seg igjenom natten. litt over 7 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå