Gå til innhold

Førstehjelp for fordøyelsen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 22 og har gjennom hele svangerskapet til nå hatt treg fordøyelse. Nå som magen har satt igang og vokse føler jeg det som fordøyelsen går enda tregere og jeg holder på og eksplodere! Har prøvd fibertilskuddet lepicol, men har bare fått mer luft. Kan noen hjelpe meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vann-vann-vann (særlig hvis du tar fibertilskudd elers blir det sement!!!), biola (evt idoform kapsler på apoteket, inneholder melkesyrebakterier som er regulerende), svisker, aktivitet...

Skrevet

Hei.

Har også treg fordøyelse og hatt det fra begynnelsen av svangerskapet.

Er i uke 18 nå. Jeg prøvde alt, men ingen ting hjalp. Satt på do i times vis og slet med voldsomme mage smerter.

Det eneste som hjalp meg var laktulose, det anbefalte legen meg og fortalte at det er helt ufarlig for barnet og bare sundt for tarmen.

Jeg må ta det til og med to ganger om dagen, men har det absolutt mye bedre.

Har du en helt akutt forstoppelse, kan du ta klyster en gang og så fortsette med laktulose. Det fåes kjøpt reseptfritt på apoteket.

Håper det ordner seg.

Skrevet

Ja, laktulose kan hjelpe, men det smaker jo så vondt! Konsistensen er ekkel, jeg har virkelig problemer med å få det ned uten å brekke meg. Noen som har god erfaring med f.eks. fruktfiber?

Skrevet

Bare å svelge uten å lukte eller å smake på det i munnen, synes også det er en ekkel konsistens, men den hjelper. Svelger alt på en gang da.

Skrevet

Jeg må ty til klyster jeg, sånn en gang hver 14. dag ca..

Skrevet

Klarer du å spise Kiwi? Jormora mi sa til meg for noen uker siden å starte dagen md kiwi, og siden har det blitt mye bedre.

Spis en til to stk hver morgen på tom mage, vent gjerne en halvtime med frokosten. Hvis jeg siden avslutter med biola frokost så holder seg magen i mye bedre form....for den har vært treeeeeg.

Skrevet

Jeg har slitt med forstoppelse i alle sv.skap og ammeperiodene mine. det eneste som hjelper meg er å holde meg mest mulig unna mel og gjær. Det vil si at jeg lever mye på grove knekkebrød, mye vann og Lactulose. Jeg bruker det i stedet for sukker i en kopp med te. Klarer ikke å få det i meg på annen måte pga konsistensen. Den løser seg opp i teen, og smaker som sukker. Dette gjør at jeg faktisk holder magen i gang!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...