Gjest Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 Ja da kommer det frem det jeg ALLTID har ment, overtid er ikke bra for fosteret!! Ved å sette i gang kvinnen i uke etter termin reduserer dødfødsler med 50% Grunnnen til de ikke gjør det er mest pengene!! Etter de la opp praksisen ved å sette i gang overtidige kvinner innen første uka har redusert antall dødfødsler merkbart, KS statistikken har kun økt me 1 % ved igangsetting.. hadde aldri funnet meg i å gå på ovdertid!
MrsMoo Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 Synes det er utrolig at ikke noen andre sykehus følger den praksisen.... Dr. Koss ved Bœrum virker ikke helt oppdatert!
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 de sier jo at man først går på overtid når man har passert 14 dager etter termin..Legen min sa at jeg ble satt igang 6.februar hvis han ikke kom før, det er 12 dager etter termin-- Nå blei jeg bekymra gitt.. er livredd for dødfødsler!
MrsMoo Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 Du har lov til å yte ønske om å bli satt i gang tidligere, men på slutten av dagen så er det legen som bestemmer. Det går nok VELDIG bra skal du se!
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #7 Skrevet 22. januar 2007 huff.. ja det går nok bra,men.. var det på nyhetene de sa dette?
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #8 Skrevet 22. januar 2007 Søstern min gikk litt mer enn 3 uker over termin ved Bærum sykehus...og i tillegg måtte hun innom 2-3 ganger i uka for å se til at alt var bra med barnet, for de bekymret seg for dårlig hjertelyd...skjønte aldri hvorfor det ikke var like greit å sette i gang fødselen, og hun fikk egentlig ikke noen bedre forklaring enn at det var større fare for ks da...men det var jo en overhengende fare for ks pga bebisens helse også da...rare rare legene - skjønner meg ikke på dem jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå