Gå til innhold

Hva skjer når man igangsettes??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det spørs litt hvor moden du er når du skal settes igang, tror jeg... Da jeg ble satt igang pga svangerskapsforgiftning én uke før termin i første svangerskap fikk jeg en gele i sjeden ved livmorhalsen, for å modne denne. Vet man også kan få stikkpiller, og dersom man er moden og har litt åpning kan de i noen tilfeller sette igang fødselen ved å ta vannet/hinneløsning.

Igangsettelse kan være mer smertefullt og ta lengre tid enn dersom man hadde fått starte av seg selv, men det er gjerne hvis du ikke er moden. Noen føder veldig kjapt når de settes igang, så får håpe du er en av de dersom du blir igangsatt. Krysser fingrene for at du slipper igangsetting, for det er jo alltid best om kroppen får ordne opp selv.

Lykke til!!

Ja,håper jeg slipper det, har jo lyst at kroppen skal styre dette selv.. Men begynner å bli redd for å gå for lenge over termin,leste nettopp på nrk.no. om at sjangsen for dødfødsler økte betraktelig etter 1 uke over termin.. Så nå håååper jeg lillegutt kommer av seg selv før den tid.. :-)

Jeg ble satt igang forrige gang pga svangerskapsforgiftning, da satte de stikkpiller opp i skjeden, ble satt igang 12 dager før termin og fødte 8 dager før så det tok sin tid. Var jo første fødselen min så jeg vet ikke om det er vondere å bli satt igang selv om jeg har hørt at det kan være det. Lykke til iallefall=)

Hei

Jeg var innlagt p.g.a svangerskapsforgiftning og legene snakket hele tiden om at de kanskje måtte sette meg igang. De ville helst slippe, men eg følte meg klar for å få henne ut. Var så utrolig kjedelig å gå rundt i gangene på sykehuset. Jeg var så heldig at vannet gikk (to uker før termin). Men det skjedde ikke så mye, bare litt murring. Då bestemte legen seg for å sette meg igang på drypp. Dette fordi eg var komt så langt i modning (hadde 2 cm åpning). Dryppet virket med en gang på meg og riene var ganske intense....men fødselen var rask. Smertene er nok ofte mer intense når det går så fort. Jeg ble satt igang ca. kl 13 og vår lille prinsesse var ute 18.26. Jordmor sa at det ofte kunne være litt vondere med igangsetting...men det er verdt det når det går så fort :) Det er nok også veldig individuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...