Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 I natt hadde jeg endel tak i magen og var våken noen timer. Gikk på do noen ganger også. På formiddagen i dag var jeg hos jordmor og hun sjekket meg nedentil. Jeg hadde 5 cm åpning. Hun kunne kjenne en liten vannsekk og hode til babyen. Hun mente på at jeg ville gå i fødsel ganske snart. Ringte til fødeavdelinga og de sa jeg skulle bli hjemme til jeg hadde mer vondt. Men jeg får ikke mer vondt. Nå er det 8 min. mellom hver rie, men de er ikke så vonde. Merker det murrer i korsryggen og nedover i lårene, men når er det på tide å ringe? Jordmor på føden sa fødselen kunne gå veldig kjapt, men den kunne også drøye. Så ikke vet jeg når jeg skal dra!!! Når dro dere på føden???
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 oj så spennende :-) bare vær glad du ikke har mer vondt :-) Når det er 5 minutter mellom hver ri og de varer ganske lenge, har jeg fått beskjed om å dra til sykehuset.Masse lykke til! :-)
HDEO Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 Kom deg avgårde!!!!!!!!!!!!! Jeg hadde ikke vært i tvil! 5cm er mye! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 Da får jeg bare vente litt til da. Jeg har ikke termin før 30.januar, men denne ungen er stor sier de (over 4 kg) så da gjør det ingen ting om den kommer nå, gjerne i kveld!!! Håper bare ikke det plutselig sier plupp og så er ungen ute. Forrige gang gikk jeg nemlig fra 4 cm til han var ute på 35 min.
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 hadde jeg vert deg så hadde jeg kommt meg avgårde. Høres ut som du er en av de som har raske fødsler. Går du ikke nå kan du risikere å ikke nå fram
emilie28 Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 Jeg ville også dratt med en gang. Jeg lå på observasjonen og når jeg var 5 cm sendte de meg på fødestuen... Så dra på sykehuset og lykke til:)
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 22. januar 2007 #7 Skrevet 22. januar 2007 Høres ut som om denne fødselen kommer til å være over veldig kjapt dersom vannet går, så jeg ville dratt på føden dersom jeg var deg... Hvis de da tar vannet ditt vil du kunne føde under kontrollerte forhold i stedet for plutselig hjemme eller underveis til sykehuset ) Lykke til!!
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #8 Skrevet 22. januar 2007 jeg ville ha dratt nå ja... (kanskje du allerede har dratt) Forrige gang dro jeg når jeg fikk veldig vondt (selv om jm på tlf sa at jeg kunne godt være hjemme lengre, jeg var jo førstegangs og det kom til å ta lang tid ennå) og det gikk da 1 t og 50 min fra jeg kom til sykehuset til jenta var ute - og jeg hadde 45 min med pressrier... Så denne gangen blir jeg nok å dra inn litt tidligere - bare for en sjekk om ikke annet... :-) Lykke til! (missunnelig på at du ikke har vondt på 5 cm - det er jo mange som synes det er den verste tiden av en fødsel... fra 0 til 5 cm lissom...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå