Gå til innhold

Er så usikker ang. lap.Noen som vil komme med noen råd?

Anbefalte innlegg

Var innkalt til lap. i beg. av jan. men avbestilte timen.

Kjenner at tr er på gang igjen i dag og vi går da over i vår 19 pp.

Er så forferdelig usikker på hva jeg skal gjøre, om jeg skal prøve å få time i feb. eller om jeg evt. skal vente noen pp til, har jo ennå et lite håp om at vi skal lykkes på egenhånd...

Det jeg er mest redd for ang. lap. er at syklusen min skal klusse seg til igjen, etter den innvendige ul var det to pp da jeg ikke hadde el og veldig korte sykluser.

Nå begynner syklusen min å stabilisere seg, og jeg vet mer når jeg har el.

Men så tenker jeg at det er jo greit å ha lapen overstått, itilfelle vi må ha prøverør.

Dette ble veldig rotete, men har noen spm jeg håper dere gidder å svare på:

Hvilken pp var dere i når dere tok lap?

Fant de ut noe på lapen, eller ble dere bare meldt videre til prøverør?

Hadde dere mye trøbbel med syklusen etter lapen?

Noen av dere som ble gravide etter lap?

Har dere noen råd å komme med?

Fortsetter under...

Jeg synes absolutt du skal ta lap! Selv hadde jeg den så tidlig som i 10pp - og det viste seg at ingen ting var galt. Heldigvis! Jeg fikk Pergo etter lap, men ble ikke gravid. Nå holder jeg på med prøverør, men blir ikke gravid av det heller (har visst ikke så gode egg, er 35 år...)

Lap. er en viktig del av utredningen, og hvis den viser at alt er OK kan det være at du senker skulderene litt og at prøvingen blir mer lystbetont. Jeg vil forresten ikke tro at en innvendig UL gav deg kluss i syklussen, og tar du lap. før EL, skal ikke det ha noe å si.

Lykke til!

Hei på deg!

Jeg synes også at du bør få unnavgjort lap. Det er en stor fordel å finne ut om det skulle være noe galt.

Jeg var igjennom lap etter at vi hadde slitt i 2.5 år og det var siste ledd før ass.befruktning. Det skulle bestemmes hvilken type hjelp vi skulle få alt ettersom hva de evt fant på lap. Hos meg fant de ingenting så vi var uforklarlige barnløse og ble dermed satt opp til AIH (inseminering)

Det var tydeligvis det vi trengte for å bli gravide, for jeg ble gravid på første forsøk.

Det de sa på riksen var de så helst at jeg tok lap mellom mens og el. Om jeg hadde el den mnd jeg var inne til lap vet jeg ikke da jeg ikke gadd å bruke tester osv.. da jeg ikke var i form til sex uansett.

Syklusen den mnd ble litt lengre enn normalt. Men syklusen etter var helt normal igjen.

Lykke til

Klem

Jeg hadde lap i 2002, hadde store cyster på eggstokkene. Inngrepet gikk helt greit, dro hjem samme dag, lå på sofaen i halvannen dag og var øm i magen - det var det. Jeg hadde ingen endringer av betydning i syklus.

Vi prøvde lenge å bli gravide, lyktes med naturmetoden i august 06, men mistet etter noen uker. Nå har vi hatt vårt første IVF-forsøk, og jeg har nettopp fått positiv test!

Hvis jeg var det ville jeg ikke være i tvil - ta lap-en. På dette inngrepet får de sett egglederne på en annen måte, og du kan kanskje få spart deg for tid og bekymringer. I verste fall er ingenting galt, og det er ikke verst! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...