Gå til innhold

noen som er "godt i hold" her inne?

Anbefalte innlegg

Hei ..

Det var litt av et spørsmål tenker dere sikkert nå , men jeg lurer på om det er noen andre her inne som er "godt i hold" .Det jeg tenker på er hvordan dere er blitt mottatt ved ivf forsøk. Har dere fått streng beskjed om å slanke dere?

Jeg har slanket meg mange kilo men nå det siste halveåret etter eg begynte med skolegang igjen har kiloene kommet snikende igjen. Pco gjør det ikke enklere å holde dem vekke akkurat :( grr...

Men men ... I det siste har jeg begynt å grue for hvordan jeg kommer til å bli mottatt med mine kilo for mye ,når vi skal inn på sykehuset i februar.

Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7895167-noen-som-er-godt-i-hold-her-inne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei på deg... Jeg er i godt hold jeg... er 167cm høy,og var nesten 90 kilo da jeg begynte me ivf i 2003. Fikk komentar da jeg var på første ul,av en sur kontordame,men egge satt,og jeg fikk en datter. Så jeg tror det viktigste er å spise sundt,og holde seg i form.. Det går ann å være feit å sprek faktisk... Lurer mere på hva de sier denne gangen... Har fått noen kilo exta etter svangerskapet... Å har uttak uke 7... Men uansett er vi gode å holde rundt omm ikke annet. Så jeg håper det går bra for oss til tross...

Stoooor klem

Før og helt til innsettingsdagen ved 1 forsøk, var det ingn som hadde sagt noe, kommenter noe ang min vekt. Men innsettingsdagen hadde vi en meget sur og guffen dame som skulle sette inn og hun trøbblet litt, da insettingen var gjort om hun og sa det at hun kom til å skrive ned at jeg ikke fikk gå gjennom 2 forsøk før jeg har gått ned i vekt.

Ca1 mnd før 2 forsøk ble jeg ringt opp av sykepleier som ville vite hvor mye jeg veide..det var første gang jeg fikk høre at de hadde en BMI grense på 35. Opplevde ingen andre kommentarer, enn hun sure dama. Men synes nok de skulle ha informert litt mer. Lykke til!!

Det var godt å lese ;)

Vi er jo så vare når det kommer til kommentarer på vekta våres. Jeg er det iallefall . Det er nå den siste tiden jeg har begynt å gruble på alt som kan gå galt eller hva de kan henge seg opp i... Og da står jo vekta høyest, men de har en bmi grense altså . Vel eg skal være greit under den trudde eg ;) inn å sjekke med engang ...

Annonse

hei hei... jeg er oxo en dame som har en del ekstra... har vel alltid vært snakk om vekt, men var under grensen... de har ikke vært negativ på KK Haukeland, men sier jo selvsagt at vektnedgang er positivt uansett...

etter 1 forsøk har vi begge her i huset skiftet på kosthold og trimmer mer... dette er for å gi kroppen den beste forutsetningen.. håper jo kiloene vil forsvinne, men det er ikke det viktigeste for oss.....

tror nok det vil gå helt fint, og de skal være proffe leger... og da skal de ikke ha negativ holdning til noen..

masse lykke til uansett..

mange klemzer fra

på sidene til haugesund infertilitets senter ...

Det står at de anbefaler en vektnedgang på ca 10% men det stod ikke noe om noen grense på bmi eller liknende bare at det gjør oddsene bedre ved forsøk. Men spiser temmelig sunt og prøver å mosjonere endel , men det har blitt mindre etter eg tok opp igjen skolegang.

Fint å lese deres erfaringer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...