Gå til innhold

2nj, lurer på en ting om velling...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ga du så mye velling i flaske at det erstattet et måltid med mm? Eller bare litt så han fikk smaken på det og ga pupp etterpå, evt før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dumt spm, velling er det tynn grøt?

Skrevet

Ja, slik jeg har forstått så....

og ingen spm er dumme ;)

Skrevet

velling er egentlig ikke tynn grøt..men velling. hehe, er som tynn grøt da, men forskjell i næringsinnholdet. I Sverige og Danmark er det veldig vanlig med velling. I Norge får man omtrent ikke kjøpt det.

Snakket med hs om hvorfor norge er imot velling. Det er hovedsakelig fordi foreldrene bruker flaska i senga og det går utover barnets tenner. Og litt annet småplukk, men hadde ikke noe med vellingen i seg selv å gjøre.

Man kan og blande grøt tynnere, men disse ferdiggrøtene har mengde og mål ift. næringsinnhold. Sier dem da... Tror in gen tar skade av tynn grøt iblanbt jeg da:)

Skrevet

Hei :)

Vi lagde veldig tynn grøt da og ikke "svensk" velling. Ga det i tillegg til mm for å "fylle" opp før natta liksom. Før vi begynte med det "fylte" vi opp med mme en stund da, for han våknet så ofte på natta. Men da han ble ca 4,5 mnd gikk vi over til velling, og gradvis over til grøt iløpet av en måneds tid. Når han begynte å spise grøt så ga vi det før kveldstellet og så fikk han pupp på soverommet etter stell.

:)

Skrevet

aha, ok.. da blir det på en måte et samme som eg gjør nå da, tynn grø + mm til kvelds.. bare at det er fra skje og pupp:)

Skrevet

Ok, flott, takk for svar =)

Da begynner vi til helgen med tynn grøt, en av oss må stå klar med videokamera og filme, er nok morsomt å få på film tenker jeg...Tenkte det var best å ta det på formiddagen til å begynne med i tilfelle magevondt.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...