Ny bebis i magen! Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Andre som synes det er vanskelig å fylle inn skjema? Vi sliter med planlegging av ferieavvikling og pappapermisjonsdelen. Han jobber så rart så er vanskelig å vite i løpet av året når og hvordan han skal ta fri. Dessuten lurer jeg på når dere sender inn kopi av bekreftelse av termindato, hvilket ark bruker dere da? har dere fått legen til å skrive ut eget ark med bekreftelsedato? Jeg hater sånn papirarbeid. Driver å undersøker ang rentefritak i lånekassen også.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Dere kan jo bestille time hos trygdekontoret for å få hjelp til å fylle ut skjemaet.. Når det gjelder bekreftelse av termindato så sender man med kopi av ultralyd arket.. =)
En liten mamma Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 Huff, jeg strevde også fælt med de skjemaene, liker ikke sånt! Tror bare vi førte på deler av pappas ferie, for vi vet ikke når alt kan tas ut enda. Men hos oss skal arbeidsgiver betale ut foreldrepenger, og så få de tilbake fra trygdekontoret, og da var det visst ikke så viktig når ferien var. Ang bekreftelse av termindato så fikk jeg legen til å skrive en "attest" der navnet og fødselsdato + termindato stod. Vet at noen kopierer helsekortet, men der syns jeg det står så mange personlige opplysninger. Lykke til!
jeje nr2 har kommet:) Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 Vi sleit å endel med å finne ut av når pappaperm og ferieavikling, synes det var litt tidlig å bestemme... Jordmora/legen din skriver ut en attest på når du har termin som må leveres sammen med søknaden... Ring til NAV å få dem til å hjelpe deg om det er noe annet du sliter med.. Det gjorde jeg=)
Ny bebis i magen! Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2007 Takk for svar alle sammen. Blir vel en telefon eller to til NAV i nærmeste fremtid tenker jeg. Skal nok bli en ordnings på det tenker jeg.
nutri Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 Dere må ikke fylle ut hans permisjon nå, bare pass på å krysse av at han skal ta ut permisjon, og skriv i kommentarfeltet at dere kommer tilbake til tidspunkt senere. NAV må ha beskjed minst 4 uker før han starter sin permisjon. (for å innhente opplysninger o.l fra hans arb.giver) Det var beksjeden jeg fikk fra trygdekontoret. Det samme gjelder vel for ferieavviklingen.
?!:) Skrevet 22. januar 2007 #7 Skrevet 22. januar 2007 legen din skriver en attest på terminen din som du sender med søknaden.når det gjelder pappa permisjon så skriv opp de siste 6 ukene i din permisjon så kan man heller gjøre om.når det gjelder ferie så er det ikke noe must å skrive opp,jeg har ikke skrevet opp noe ferie,da vi ikke skal noe spesielt,så sant dere ikke har bestemt dere for utlandstur på en uke eller to så ikke fyll ut noe.går ann å gjøre om på dette etterpå,gjorde vi med førstemann og det gikk greit det altså
Brokade Skrevet 22. januar 2007 #8 Skrevet 22. januar 2007 Du trenger ikke fylle ut alt på skjemaet. Mye kan stå åpent - som feks. når ferien din skal avvikles, eller når han skal ha pappapermisjon. Det viktigste er å fylle ut personaldata, og valg av %perm og tilslutt underskrift av begge to.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 22. januar 2007 #9 Skrevet 22. januar 2007 Når det gjelder den bekreftelsen, så holder det visst ikke med UL arket eller helsekortet etter 1. januar. Vi måtte få jordmor til å skrive et brev som bekreftet termin. Vi har heller ikke fylt ut pappapermisjon eller hans ferie, vi aner ikke enda. Men så lenge vi gir beskjed en måneds tid i forkant, så skulle visst det gå bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå