Gå til innhold

hva gjør helsesøstra på 6-ukers kontroll? Bare prat, eller må barnet være våkent?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle vitale mål sjekkes:) hodet, vekt og lengde, samt at de sjekker hofter og hodet. Prater litt med deg om fødsel, amming og ellers det du måtte ønske å ta opp.

Så babyen må være våken en liten stund hvertall:)

Skrevet

Helsesøstra var syk for ei uke sida, men vi fikk tatt alle disse måla hos legen på helsestasjonen. I morgen skal vi tilbake for å treffe bare helsesøstra. Så da er det kanskje allikevel ikke nødvendig at hun er våken? Har endelig fått på plass et fint sovemønster, og hater å måtte ødelegge dette...

Skrevet

Søvn er hellig når de er så små ;o)

Ja, om alt er sjekket hos legen så er det bare koseprat med helsesøster. Kanskje greit at h*n osver også, så blir det litt ekstra tid til deg. Et tips er å skrive ned spørsmål på forhånd. Jeg var helt borte i ammetåka første måneden, og hadde gullfiskminne

Skrevet

Min fikk BCG og hep.B vaksine da også. Disse skulle hun egentlig ha fått allerede på sykehuset, men de GLEMTE.

ellers vitale mål og om amming er i orden.

Skrevet

vaksiner

og så sjekker hun om barnet har nådd milepælene sine (f.eks rulle rundt)

Du skal få et skriv om hva som skal skje på neste kontroll

Skrevet

Blir imponert om barna har nådd så mange milepæler på 6 ukers kontroll. Min kunne hvertfall ikke rulle rundt og si voff når hun var litt over måneden;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...