Gå til innhold

September: hvordan er søvnrutinene deres når barnet skal legge seg for natten?


*toppris*

Anbefalte innlegg

Her så begynner vi med å ta det mer rolig fra åtte tiden og utover, han får da melk og grøt i ti tiden og slokner som regel da i elve tiden:) Når han ikke sovner synger eg en liten trudelutt til ham mens eg stryker han på hodet, ette roes han veldig av:) den uroen over senga måtte bare fjernes, ikke noe beroligende i det hele tatt her...

 

Mange mener nok dette er veldig sent, men her passer det bra så legger ikke om på rutinene helt enda.. Pga skal begynne på skolen igjen og min mor skal være barnevakt, hun har selv en liten så det passer bra at han da sover på formiddagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gir ina ett bad mellom 19.00 -19.30 å kler på henne nattdrakt. så får hun spise litt grøt, drikke litt melk og litt sviskesaft, går å legger henne uten problem å da sover hun til i 24 tiden. da får hun melk og sovner med en gang.. så våkner hun 3 å får melk, og 06.00 er det morgen for Ina så da står hun opp å skifter bleie, leker litt åsså legger vi henne i vogna å der sover hun ca 3 timer :)

 

** Vi har hatt noen netter der hun har våkna å vært lys våken kl 2 om natta.. men har også hatt fine netter der hun bare har vert våken kl3. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi kveldsstellet rundt kl 19.00. Da får hun mat, er såvidt begynt med litt grøt, og melk. Legger henne senest kl 20.00. Da sover hun som regel til 04-05 før hun må ha melk igjen. Så sover hun til rundt halv 8. De siste nettene har hun sovet hele natta helt til kl 8 uten å våkne kl 04-05. Har det veldig greit jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner med å gi gutten min grøt i åtte-tiden, for da begynner han å bli sliten etter en lang dag. Etter det bader jeg han og tar på nattisen... Så varmer jeg opp melk og gir han det. Etter det bruker han å være ganske så trøtt, så da legger jeg han også sovner han med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir eline melk i 1830-19 tiden. Skifter bleie, tar på pysj og legger henne med en uro over seg. Sovner av seg selv etter alt fra 2 min til 10 min. Sover til neste morgen:) Sånn har det vært siden 2 mnd...

Pleide å legge henne 1830-19 men nå er det ca1930. Hun begynte å våkne litt tidligere. Hun får aldri komme opp av senga før kl 07 - sånn at det ikke sklir ut:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi begynte med faste leggerutiner allerede da gutten var 4-5 uker. Bad kl 19, ei god varm flaske melk i armkroken, putt i seng, syng en fast sang, kyss på kinnet og god natt. (trenger ikke være helt likt hver gang altså..hehe.. av og til kyss på pannen!hehe..) Da sover godkaren fra halv 8 te halv 8. hender han våkner i 6-7 tiden på morgenen, men da er det bare å gi han smokken så sover han til halv 8. Begynte å sove rundt da han var 2,5 mnd. Herlig!!

Har veldig tro på faste rutiner rundt leggetid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her har hun sovet hele natten fra hun var 6 uker. så vi begynner stellet i 20-tiden, så er det litt amming og i seng 21. nattasang, og sover til 8, tar henne da opp i senga mi og ammer...så sløver vi til 9.30 ca før det blir morgen. veldig deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...