Twins i magen <3 Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Hei! Skal kjøpe gave til ei venninne som nettopp har fått baby... baby var 2400 gram (født 4 dager over termin - liten!!!) og 47 cm lang. Hvilken størrelse bør man velge da? Trenger jo ikke å kjøpe noe som passer akkurat nå, men...
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Hvis du kjøper størrelse 50 burde det nok holde, siden babyen var så liten. Men spør i butikken, hva de synes:)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 52 må jo være en ok størrelse... Den vokser nok inn i den ganske fort... De vokser jo så fort den første tiden...
Cam_gutt_4_6 Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 Jeg ville kjøpt 62. Da vil klærne være litt for store en tid, men så kan de brukes en god stund. Antakeligvis går ungen rett inn i en 56 nå, men det blir så veldig fort lite.. Min var 51 lang og 37, og gikk rett inn i 62 som nyfødt..
Sentralstøvsugeren Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 Min jente var 3300 g og 49 lang da hun ble født. 56 var altfor stort! Jeg ville kjøpt 50. De fleste kjøper noen str større, men det er jo koselig å ha noe fint til babyen nå også:0)
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 jeg er sånn i stuss på vilken størrelse jeg skal kjøpe til min. aner jo ikke hvor stor han blir. men skal bestille til meg selv fra bim shop. da tenkte jeg å bestille noen bodyer når jeg først bestiller.
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 22. januar 2007 #7 Skrevet 22. januar 2007 Sist jeg kjøpte gave til noen som hadde fått baby kjøpte jeg i str 70...en kosedress...de var kjempefornøyd m å få noen større klær og, ikke bare sånt som er lite som de nesten ikke fikk brukt før babyen hadde vokst ut av de..(de hadde fått så mye i små størrelser..)
Møsling Skrevet 22. januar 2007 #8 Skrevet 22. januar 2007 Hei. Til en sånn liten baby, ville jeg anbefalt str 50. De fleste som handler klær til babyen når de går gravid, tror jeg kjøper fra str 56 og oppover. Da vet man ihvertfall at de passer, siden man ikke vet nøyaktig hvor stor babyen blir ved fødselen Da min jente ble født var hun 3490 g og 50 cm. Hun brukte str 50 i ca 4 uker. Veldig kjekt med klær som passer, og ikke oppbrett på alt. Hvis du skal kjøpe noe større, anbefaler jeg fra str 68. Erfaringsmessig får man lite i større str, så det er også veldig kjekt =)
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #9 Skrevet 22. januar 2007 Eg har alltid brukt å kjøpt kle som er i større storleikar, slik at dei kan brukast seinare. Ein får ofte veldig mange kle i bittesmå storleikar som babyen veks ut av på nokre få veker.
Twins i magen <3 Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 22. januar 2007 Ble størrelse 50 gitt, og det var bra for de hadde selv kjøpt (og fått) i 56 og større, så de ble glad for noe som passet nesten med en gang Jenta var sååå søt, og jeg gleder meg enda mer til knøttet vårt kommer. UL i morgen, og da får jeg forhåpentligvis vite en enda mer nøyaktig termin... håper den flyttes nærmere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå