Gå til innhold

Hjertebank

JuleMette-OverBekkenEtterGrøt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker noen ganger som om hjertet mitt jobber så veldig hardt om dagen. det er spesielt om kvelden når jeg skal legge meg. Blir nesten litt bekymra for at det skal bli overbelastet siden pulsen føles så høy og det slår såpass kraftig. Noen som vet hva det kan komme av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er visst vanlig når man er gravid. Jeg får det selv innimellom, men går fort over. Litt ubehagelig bare. Vet ikke hvorfor vi får det.

Skrevet

Det kommer av at blodmengden i kroppen økes under graviditeten, og hjertet derfor må jobbe hardere ( slå raskere og hardere) pga. den økte blodmengden. Helt naturlig og ufarlig ! (:

Skrevet

Det er bra, da skal jeg slutte å tro jeg skal dø hver gang det skjer:) hehe...

Skrevet

Hjertebank og høy hvilepuls kan oxo komme av for høyt stoffskifte. Ikke det at det er unormalt at stoffskiftet kan bli noe høyere en periode i svangerskapet. Grunnen til at stoffskiftet kan gå opp (spesielt i perioden 10-20uker har jeg hørt) har noe å gjøre med økt hormoner i kroppen din.

Om dette er tilfelle med deg kan jeg selvsagt ikke si noe om, men det kan man finne ut av ved å ta en blodprøve.

Til meg sa legen at dette var ikke noe farlig, og at det ville rette seg etter en tid.

Skrevet

så lenge det ikke er farlig venter jeg til jeg kan spørre jordmor om en uke jeg. Må bare huske å spørre om det, jeg har så lett for å glemme å ta opp det jeg lurer på.

Skrevet

Jeg har slitt med hjertebank og svimmelhet i alle sv.skapene mine. Dette starter veldig tidlig. Har blitt sykemeldt på slutten av sv.skapene pga dette. Blir så sliten av det det - akkuarat som om jeg har løpt 100-meteren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...