Gå til innhold

Noen her som fortsatt røyker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare vær anonym altså... Hvor mange tar dere hver dag? Jeg ligger på 0-3 per dag... Innser nå at jeg får ikke til å slutte gitt... Prøvd hardt siden i sommer nå! Er 33 uker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

røyker enda i sosiale sammenhenger. men da er det snakk om 1 ca annen hver uke

Skrevet

Er også i uke 33, og røyker nå og da... Desverre! 4 i uka kanskje.. Ikke stolt over det, men underskriver med nick alikevell jeg da.

Skrevet

10-15 om dagen her. Huff, ikke bra...

39 uker

Skrevet

Dessverre må jeg legge meg på lista her jeg også, men det er helt på det minimale..

Har laget masse regler for meg selv som jeg følger og det funker for å få ned antallet når hodet ikke klarte det av seg selv..

Alle vi klarer å hoppe over er bra for barnet sa jordmor..

Ho oppfordrer selfølgelig til slutt og sier ikke at det er bra, men er fullt klar over at det er vanskelig og den blå streken funker ikke som røykestopp for alle.

Men ho er tross alt positiv til alle som ikke blir tatt.

Har skjema også, hvor jeg krysser av de jeg tar og de jeg ikke tok =) Da ser jeg jo hvor mange jeg klarte å skåne barnet for istedet for å KUN telle de jeg utsatte barnet for..

åsså har min røykfrie mann endelig fattet at det funker bedre å rose for lite antall enn å kjefte for mange..

Bruker kun et askebeger og det er mitt selv om det kommer folk på besøk.. Så teller han påfølgende dag og skriver antallet inn i skjema.. Så slipper han spøre og jeg får høre det når han skriver.. Han vet jo hva jeg vanligvis røyker sånn ca og hans synes jeg er flink som tross alt kutter ned til et minimalt forbruk i forhold til tidligere og han har skjønt at jeg mest sannsynlig ikke klarer å slutte denne gangen heller og er fornøyd med reduksjonen.

Må jo si at det er med på å motivere meg, de daglige tellingene hans... vil jo så gjerne at det skal stå mindre og mindre hver dag =)

3. barnet nå, klarte ikke slutte helt med de 2 forrige heller..

Skrevet

Ikke så enkelt å slutte, selv om man ønsker det aldri så mye. Selv røkte jeg under den forrige graviditeten, men sluttet for 2 1/2 år siden (etter 19 år). Er så glad jeg ikke røyker nå. Gikk konstant rundt med dårlig samvittighet forrige gang, både under svangerskapet og når jeg ammet (ammet til hun var 13 mnd).

Jeg forstår, og føler med dere som røyker daglig, fordi jeg vet det kan være vanskelig å slutte. Dere som røyker 4 i uka, eller en av og til, forstår jeg derimot ikke. Når dere klarer å la være å røyke daglig, burde dere klare å være totalt uten så lenge dere er gravid. Dere vet jo at selv en røyk er skadelig.

For de som ikke har gjort det: les "endelig ikke røyker" til Alan Carr. Les med åpent sinn, uten å være kritisk. Den hjalp meg. Det var plutselig kjempe lett å slutte. Har aldri mer lyst på røyk. Skulle bare ønske jeg viste om denne boka før forrige svangerskap. Da hadde både jeg og dattera mi vært spart for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...