Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Har en liten pode på 3 mnd som ikke synes det er noe morro å ligge på magen å trene nakken.. Er derfor ikke så sinnsykt sterk.. Etter 4-5 minutter begynner han å bli utålmodig.. Noen tips? Har prøvd leker foran han, men han blir for sliten, og orker ikke mer.. Blir bare grin.. Hvor mye bør de ligge på mage hver dag? og hva forventes av en 3mnd gammel?? Tips taes i mot med takk
meg & to små vampyrer Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 legg han på magen på stellebordet eller på brystet ditt? ligg med ham på gulvet og lek med ham? de orker jo mer om de ligger mer. er visst ikke såp mye som skal til. Min på 4 og snart en halv mnd ligger masse på magen, Men det er fordi at han har trent seg opp. nå ligger han kanskje 3 x halvtime på magen + mange kortere stunder i løpet av dagen. Når de blir sterkere syns de det er gøyere:)
MiniBassen Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 Jenta mi er over 5 mnd nå og er like utålmodig.. Men til gjengjeld er hun veldig sterk i nakken.. Dersom du vil trene nakken hans, kan du gjøre følgende: La gutten ligge på ryggen, med beina krøllet sammen mot låret ditt, f.eks., og så tar du en hånd i hver av dine og drar ham opp mot deg.. Han gir nok helt sikkert signal til deg når han er sliten! Jeg synes dette så så fælt ut da helsesøstra gjorde det med dattera mi, men så lenge babyen er rolig og du ikke rykker til, gjør d jo ingen skade.. : ) Lykke til!! : )
Cilla m Neo;) Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 min lille var også sånn, men jeg la han på magen på sofa kanten så lå han der å tittet ned i teppet, bare noen få minutter, for han ble drit sur. etter en ukes tid lå han plutselig å støttet seg på armene og tittet rundt seg. han synes ikke det er veldig kult ennå, men det kommer seg. han er 3 mndr. De skal helst ligge på magen så mye som overhodet mulig, noen er litt mer uheldig enn andre, som oss, og må jobbe m det. men prøv det m sofaen, la hodet være litt utenfor, haka på kanten, legg noe kult på gulvet nedenfor.......tålmodighet er en dyd lykke til
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 her er det en suksess å ligge på sofaen med utkikk til lys og tv... han er kjempeinteressert i bevegelsene og lyset...
Sivalur Skrevet 22. januar 2007 #7 Skrevet 22. januar 2007 På den alderen sa hs til meg at et mål kunne være ca 5x5 minutter hver dag. Min hatet også å ligge på magen. Så jeg la han mye på magen på stellebordet, da kunne jeg sitte på doen og prate med han, la han på magen oppå meg på sofaen, bar han litt høyt på skulderen så han må støtte hodet litt mer selv, og på cafe, besøk osv, la jeg han en del på magen på bordet. Synes selv at det ikke ble så veldig mye trening, men nå er han 7 mnd og kan ligge lenge på magen. På 6 mnd kontroll sa legen at han var veldig sterk i nakken. Så 4-5 min kan være lenge nok om gangen foreløpig, heller korte og mange økter, enn en lang økt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå