Gå til innhold

hva skal babyen din sove i?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har en kurv som jeg brukte når jeg var liten. Den skal den lille sove i den første tiden. Det tar fort 3 mnd tid før han eller hun vokser ut av den, og etter det er det seng. Den lille vår kommer i mai/juni så her blir det bare vanlig dyne. Ikke skinn i senga heller.

Jeg kommer dessverre til å ta helt av.. :) Skal få svigermor til å sy nytt trekk til korgen som jeg hadde som baby, ellers skal vi ha en vogge på stua og sprinkelseng på barnerommet tenkte jeg.. Mamma hadde så lyst til å kjøpe oss vogge, så da blir det litt av alt.. :)

Annonse

Lille nurket vårt kommer til å sove i samme vugga som jeg og min bror brukte da vi ble født, synes det er koselig at den kan gå i arv :) Og så går vi over på sprinkelseng etterhvert. Har veldig lyst på stokke sleepi senga kjenner jeg, men den er jo så dyr....

Jeg skal ha vugga som jeg sov i når jeg var liten :) Så her skal småen sove på soverommet i vuggen sin, eller i vognen.

Sitronelle: Ja, du skal ha ny madrass for hvert barn. Men, den er lett å bytte :) Noe den ihvertfall bør være, siden den antageligvis må vaskes x-antall ganger fri for gulp, urin etc.

Men jeg lurer litt.. Skal bruke vogga jeg hadde da jeg var liten, tenkte å ha den på soverommet for bruk om natten... men om dagen da? Vil jo ikke ha babyen vår liggende på soverommet hele dagen liksom.....

Mor for første gang.. :)

anonym: Tror ikke vi kommer til å ha noe soveplass til småen i stuen. Dette fordi eg syns det er viktig at den lærer seg å sove alene, og fortjener å sove stille :) Kommer nok til å bruke vogna endel også, så den får sove ute litt. Er også min første, men har en søster med tre små. Så vi får se hvordan det går ;) Kan jo også ta av bagdelen på vogna og sette den i stua dersom vi finner ut at vi vil ha ungen der allikevel.

Er ikke helt enig med deg Divinity(men selvsagt hver sin smak). Ved å la barnet sove i stuen på dagtid, lærer du barnet til å kunne sovne, selv om det er litt bråk(å da snakker jeg ikke om støsuging, skriking og slike veldig høye lyder) rundt det. Så slipper barnet å få den vanen at dere må "liste" dere rundt hver gang barnet skal sove. Dette kan bli problematisk med folk på besøk osv. Det andre barnet kan lære ved å sove/hvile i stuen, er at det skjønner forskjell på dag og natt. At barnet vet at når det er "lyst" skal sover jeg en liten stund. Når det er mørkt skal alle sove lenge. har selv to barn og venter nå mitt tredje.

Uansett lykke til Anonym:-)

Annonse

hm, kanskje ;) Bare sier at vi kommer ikke til å kjøpe kurv eller ekstra vugge til å putte i stua. Har ikke verdens største leilighet heller :) Men, dersom vi finner ut at vi vil legge småen der, har vi bagdelen på vogna og en reiseseng. Så får se hvordan det blir.

Vi skal ha vugge på soverommet på natta og bruker da bagen til vogna i stua/ute på dagen. Da venner h*n seg til vanlige daglyder. Slik gjorde vi det med gutten vår og han tåler en del bråk før han våkner. Han sover seg tilogmed gjennom nyttårsrakettene.

Jeg tok gjerne frem støvsugeren også når han lå i stua, før han sovna, og da sov han alltid innen jeg var ferdig.

I vognbagen skal vi ha skinn og i vugga bruker vi vanlig madrass og laken.

Inne i mammas mage går puls og andre kroppslige funksjoner på fullt hele tiden, og har et støynivå som kan minne om en støvsuger. Det er bare bra at babyen ikke blir vant til at det er musestille hele tiden, da dette kan lage problemer ved besøk og lignende som er nevnt tidligere. Jeg kommer iallefall ikke til å liste meg så stilt på tå, noe jeg heller ikke er vant til med andre spedbarn.

Har min gamle vugge som jeg fikk av farmor da jeg ble født, og grindseng etter et par mnd. I stua blir det vognbagen, siden jeg har sinnsykt lite plass til ekstra møblemang!

Vi får vugge av svigers som vi skal i ha i stua, og så har vi arva ei gammel baby-skuvseng som vi skal ha på soverommet i starten. Må vel gå over til sprinkelseng etterhvert, siden kantene på den arva senga ikke er så veldig høye..

Har ei venninne som lar babyen sove på sofaen (stor sofa), mens ei anna har vogna inne i stua - så mange måter å gjøre det på har jeg skjønt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...