lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 jeg føler at jeg har lyst til å være hjemme sammen med gutten lengre enn permisjonstiden. Men vet ikke om vi har råd til det.. Hva får man utbetalt da? Barnetrygd og kontantstøtte (hvis den vedvarer)? Har man krav på noe annet? Blir ikke akkurat så mye penger av det...
Iben guttemamma <3 Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Jeg dytter på denne da jeg også har lyst til det. Blir muligens å ta opp noen fag, så får vell noe støtte fra lånekassen i tillegg til det du har nevnt. Noen andre som vet noe annet?
mai mammaen til to Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 tror ikke det er noe mer..men man kan jo bli dagmamma?
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2007 Ja jeg har tenkt på det... Men hvis jeg går hjemme med gutten, kan man ikke få arbeidsledighetstrygd da? Og hvis man er svart dagmamma, kan man da skrive det på CV'n??
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 Ikke krav på noe annet så vidt jeg vet. Men man kan jo søke om gradert ubetalt permisjon i stedet for 100 % hvis du har fast arbeid å gå tilbake til etter mammapermen. Men da får du til gjengjeld ikke full kontantstøtte og må ha pass de dagene du jobber. Dessverre kan man ikke få i pose og sekk. Mange blir tvunget ut i jobb etter året med mammaperm fordi de ikke har råd til annet. Her skulle jeg gjerne ha blitt hjemme, men jeg tenker at det er lettere for jenta mi å komme inn i bhg når jeg søker allerede fra hun er ett år, og hvis hun er hjemme med meg blir det ikke mye kontakt med andre barn. Dessuten fullførte jeg en utdannelse jeg må praktisere snart for å ikke glemme, rett før hun ble født.
sweetbabyboy 2006 + 1 til? Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 Hei og hopp! Man får som nevnt over her kun barnetrygd og kontantstøtte. Jeg skal egentlig tilbake i jobben min i midten av april, men har søkt ett år forlenget permisjon slik at jeg kan være hjemme lenger dersom vi ikke får barnehageplass. Planla dette mens jeg var gravid, så jeg har lagt opp penger til 5 mnd ekstra, men da må jeg nok begynne å jobbe med ett eller annet frem til jeg skal tilbake til min "ordentlige" jobb. Har ikke råd til å gå lenger hjemme enn det Tror også jeg er rimelig klar for å jobbe da..., og at gutten min har godt av å komme i barnehage når han får plass. Dersom vi mot formodning får plass før sommeren, så begynner jeg å jobbe igjen...Men deilig å slippe og stresse med dagmamma som man ikke kjenner osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå