Gå til innhold

Hjelp ang brystspreng!!!!!

♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ganske fersk i faget her....Men i de siste to dagene så har melken kommet for fullt her.... Puppa er steinharde, varme og ømme. De lekker og alt er ikke bare morro.

Har brystpumpe som jeg har brukt et par ganger, men sprengen kommer fort tilbake.

Skal det være så vondt? Får jeg en dråpe til inni de nå, så eksploderer de!! Ser jo ut som jeg har silikon....

Har vurdert å gå over til morsmelkerstatning, men hvor lang tid går det fra jeg slutter å amme, til melken forsvinner?

Kan jo ikke pumpe den ut, for da produseres vel bare mer?

HJELP!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er normalt og varer kanskje en uke, kanskje litt mer. Hold ut!

ring ammehjelpen eller snakk med hs hvis det blir for ille!

Du kan gjøre følgende. Gå på butikken og kjøp kesam (en type ferskost), helst den magre typen. I meieridisken. Etter amming, når hele puppen er like myk, så smører du et tykt lag (virkelig tykt lag) med nesten kjøleskapskald kesam over brystene (unntatt brystvortene), og dekker til med en tøybleie eller annen duk (helt rene kjøkkenhåndklær virker også, så du kan ta på bh over). Gå med det til det hele er blitt veldig varmt (bytt og gjør på nytt) eller er tørket inn. Så vasker du alt av før neste amming. Du kan gjerne dusje før ammingen, men ikke gni på puppen! Kesam tar ned hevelsen og er deilig kjølende.

Skrevet

Forstår jeg rett at du akkurat har født?? For første tre- fire dagene ER det ganske vondt, før melkeproduksjonen stabiliserer seg på ditt gull sitt behov. Jeg er også plaget med voldsom melkeproduksjon etter fødsel og får ofte kuler i brystene pga at det er så masse melk.

Det du kan gjøre, er at når du ammer, legger du på en sånn oppsamlingskopp på det andre brystet, da lekker det verste overskuddet ut. Ellers kun melke ut sånn at brystet blir mykt igjen, ikke mer, for da øker du produksjonen. Får du kuler, kan du gå i dusjen og massere ut kulene når melka begynner å sprute. Lykke til og grautlerer!!!

Skrevet

eg brukte samlekopper som eg kjøpte på apoteket.. da hjalp ganske, letta godt på trykket... må gå og tømme de ein del då men da e verdt da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...