Gå til innhold

Hvordan ville dere reagert dersom dagmamman...

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....ba dere om å kjøpe diverse utstyr?

Jeg er dagmamma selv og jeg tror kanskje det hadde vært greit med noe annet enn regntøy til fine kalde vinterdager. Kan jeg be foreldre til det barnet om å vurdere å kjøpe inn annet utetøy, eller er det feil av meg?

Er så redd for å evt fornærme dem, men føler det er for kaldt med regntøy på sånne dager.

Hva synes dere,?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo si at barnet ofte er kaldt når dere har vært ute, og hinte frampå om at det kanskje hadde vært lurt med en ordentlig kjæledress.

Skrevet

Jeg ville sagt det som det er:

At det er for kaldt med regntøy nå som det er minusgrader, om de ikke har en vinterdress?

Enkelt og greit, uten å gå rundt grøten. Tenker jo bare på barnets beste:)

Skrevet

Hei! Jeg er også dagmamma,og når barna mangler noe sier jeg ifra på en pen måte. Feks at "de vottene fryser han på hendene av, jeg synes han trenger noen varmere"

Skrevet

Kjempe bra:O)

Tusen takk for svar dere, da skal jeg jaggu mote meg opp til å være dønn ærlig;O)

takk takk

Skrevet

I vår barnehage får vi en liste vår og høst over hvilke klær vi trenger å ha med i barnehagen framover. Veldig greit også for oss foreldre, særlig i begynnelsen når man er litt usikker på hva som trengs.

Skrevet

Min datter går hos dagmamma, og hun har sagt i fra om ting, som f.eks at hun trenger noe utstyr som du beskriver. Blir absolutt ikke sur for det :) Synes bare det er fint å få beskjed. Ikke alltid det er vi foreldre som oppdager dette først hvis vi ikke er ute og leker med barnet hver dag...

Skrevet

det er faktisk foreldre som aldri er ute med barna sine og derfor ikke vet hva dem trenger. si i fra, med god samvittighet. Det er jo for barnas beste.

Skrevet

Hadde nesten forventet at du sa ifra om barnet mitt frøs jeg slik at jeg fikk kjøpe inn riktig utstyr.

Si fra uten å gå rundt noe grøt!

Skrevet

Trodde det var standard med en ganske klar liste i alle barnehagene, så hvorfor skulle ikke du be om det samme? Så vidt jeg husker fra i høst var det de barnehagene som krevde to dresser av ReimaTech typen (den dyre) for alle barna. Pluss dobbelt sett av alt mulig annet.

Din omsorg er vel ikke mindre verdt?

Og alt du ber om er at barna har en bevernylondress? Skriv en liste, du, gjerne med kommentaren om at "nå som det er så mye på salg".

Jeg ser dette som totalt uproblematisk, foreldrene har sikkert bare ikke tenkt over det. Jeg som forelder hadde satt pris på et "nå som det kommer fine vinterdager trenger barna være godt utstyrt"-brev, med noen forslag fra din side.

Skrevet

Jeg hadde villet vite det dersom mitt barn manglet noe, tror ikke det er noen som har noe i mot å få beskjed om at barnet trenger flere klær.

Skrevet

Jeg synes du skal si det du mener. I barnehagen får vi en liste over alt vi trenger. Jeg syntes det var unødvendig med regntøy i tillegg til Reima-dressen u/fôr, men siden barnehagen mente han trengte begge deler er det selvfølgelig greit. Jeg vet at det er ikke alt jeg tenker på og blir bare glad for at de sier fra om det er noe. Jeg blir absolutt ikke fornærmet og det burde ikke foreldrene heller bli. Du tenker jo på barnas beste, og ser hva de trenger når de er hos deg.

Skrevet

Vår dagmamma sier mye rart, noen ganger litt på grensa. Men det du snakker om må være lov, synes jeg. Kanskje foreldrene tenker at det er greit så lenge dagmammaen ikke sier noe? Ikke så lett å vite hvordan de skal kles bestandi, i hvert fall ikke for førstegangs.

Bare si fra, men på en ordentlig måte.

Skrevet

hei!

om barnet mitt hadde vært kald ute, og jeg ikke var i stand til å tenke såpass at det må varmere klær til, så ville jeg selvsagt at du skulle ha sagt ifra, så barnet slipper å fryse! :-)

si det som det, rett og slett!

mange som kler på seg sel mye bedre enn de små! tror kanskje bare ikke de tenker på det jeg... vet ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...