Gå til innhold

Min fødselshistorie!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hele startet med at jeg våknet litt om natten til mandag 15.01. Tenkte ikke så mye på det der og da at dette kanskje kunne være starten på slutten.

Når jeg sto opp om morgenen kom det litt brunlig slim. Ringte på føden og spurte om dette, men fikk bare beskjed om og ta det med ro og spise normalt. Kunne ringe igjen hvis det ble vondere og tettere.

Vondten kom og gikk med 15 min mellomrom. Det var ikke så veldig vondt så jeg fortsatte med det jeg holdt på med. Når mannen min kom hjem fra jobben hadde det heller ikke blitt noe verre så vi satt bare og ventet og håpet at ting skulle skje snart. Vi satt og noterte opp tidene når riene kom. Det varierte mellom 8 og 10 min. Ringte da bort på føden og fikk beskjed om og bare bli hjemme. Det var ikke nødvendig og komme bort dit før jeg hadde rier hvert 5 min og de hadde vart i 1 time. Kl 18.00 begynte det og gjøre vondere, men det var ikke så vondt at jeg ikke klarte og gå eller prate.

Da klokka begynte og nærme seg 20.00 begynte de og gjøre vondt. Da måtte jeg bare konsentrere meg om meg selv. Mannen min fortsatte og ta tiden og nå var det mellom 6 og 8 min mellom hver ri. Ca kl 21.00var det veldig vondt, men fremdeles ikke regelmessig. Så vi fikk fremdeles beskjed om at det ikke var nødvendig og komme ennå. Nå ble det bare verre og verre. Noen ganger kunne riene avløse hverandre og andre ganger kunne det gå 8 min før neste kom. Vi bestemte oss for og dra kl 21.30. Mannen min ringte da bort på føden igjen og sa at vi kom. Jeg satt i badekaret for å se om det hjalp på smertene noe det ikke gjorde. Jeg gikk så inn i sengen, mens mannen min skulle finne noen klær jeg skulle ha på meg. Fra vi ringte sykehuset til vi klarte å komme oss avgårde gikk det 1,5 timer. Jeg hadde så vondt at jeg klarte ikke reise meg. Og når det var et opphold mellom riene og da skulle prøve og reise meg kom det en ny.

Klarte til slutt og komme meg ned i bilen og fikk kjørt. Vi ankom sykehuset kl 23.30. Jeg ble hentet med båre og ble trillet rett opp på føden. De fikk sjekket åpningen og jeg hadde da 5-6 cm åpning. Pressriene hadde kommet, men jeg fikk ikke helt lov til å presse ennå. Jeg ville ha smertestillende, men det fikk jeg ikke for jeg var kommet for langt. Fikk lystgass da. Jeg følte ikke at det hjalp, men det tok sikkert toppene. Vannet hadde fremdeles ikke gåt, så jordmor sa at ved neste pressri skulle hun ta vannet. Hun gjorde dette og ved pressrien etter det var prinsen min ute, med resten av vannet. Fikk da beskjed om at hadde vannet gått hjemme hadde han også kommet hjemme. Prinsen var ute 00.20. 50 min etter vi kom på sykehuset.

Lille Marcus ble født 14 dager før termin. Han var 2510g, 47 cm lang og 32cm rundt hodet.

Vi var på sykehuse i 2 dager på familierom så far var hos oss hele tiden. Nå er vi hjemme og koser oss masse. Det går for det meste i bleieskift og pupp.

Dette ble kanskje litt rotete, men dere skjønner sikkert hva jeg har skrevet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med lille Marcus!! :-)

Bra du kom deg til sykehuset til slutt da, synes du måtte vente hjemme vel lenge, men bra det gikk så fint uansett!! :-)

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten :)

Skrevet

Merkelig at du ikke kunne komme inn tidligere?! Kjenner jeg blir irritert hver gang noen forteller lignende, eller at de har måtte reise hjem igjen for deretter å føde i busslommer etc. Jeg vil hvert fall være på sykehuset når riene kommer med få minutters mellomrom, og da må man få dra litt før..

Men, gratulerer så mye med babyen! Kos deg videre! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...