Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 er gravid på nytt, og permisjonen min er ikke over enda. kan permisjonspengene regnes med i inntekt, tenkte å jobbe når permen er over, men rekker ikke å jobbe 6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 ja men har du 80% lønn nå så blir det regna ut 80%prosent av gjennomsnittlønnen, hvis du skal ha det igjen.. skjønte? Litt vanskelig å forklare...
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 Permisjonspengene regnes ikke som inntekt og dermed vil du ikke få noen støtte når du skal i permisjon igjen, dersom du ikke jobber over 6 mnd. Bestevenninnen min ble gravid kort tid etter første mann og hun måtte si opp jobben rett etter fødselen av andre gutt og få arb.trygd slik at hun hadde en "inntekt" når hun var hjemme med sønnen. Trygd teller ikke som inntekt.
Brillemamma Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 Fødselspenger/permisjonspenger teller som inntekt!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 lart det telles som inntekt man betaler da skatt!!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #7 Skrevet 23. januar 2007 hehe rart med det! Du får spørre de på nav så får du ordentlig svar.
Solbollatilmamma Skrevet 23. januar 2007 #8 Skrevet 23. januar 2007 Hvem kan få foreldrepenger? Foreldrepenger kan gis til både mor og far. Foreldrene kan få foreldrepenger hvis de har vært yrkesaktive, med pensjonsgivende inntekt, i minst seks av de ti siste månedene før deres stønadsperiode tar til. Dessuten må den av foreldrene som skal ha utbetalt foreldrepengene ha omsorgen for barnet, og ikke være i arbeid. Inntekten din på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G). Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt: sykepenger foreldrepenger ved fødsel foreldrepenger ved adopsjon svangerskapspenger dagpenger under arbeidsløshet Også andre forhold kan likestilles med yrkesaktivitet. Dette kan være: lønn fra arbeidsgiver under utdanning etterlønn fra arbeidsgiver ventelønn avtjening av militær- eller siviltjeneste. Perioder du har mottatt rehabiliterings- eller attføringspenger regnes ikke med. - så da fikk du et klart svar, for det var sakset fra Nav.no
yasmina Skrevet 23. januar 2007 #9 Skrevet 23. januar 2007 Jo da, de telller dem Har kun 15 mnd mellom mine to jeg så jeg var også i perm da jeg ble gravid med nr. 2. hvis du har 80 % nå og vil ha 80 % lønn netse gang også så får du de samme som i dag, du går ikke ned. Dem beregner IKKE 80 % av 80 %.
2nj♥ Skrevet 23. januar 2007 #10 Skrevet 23. januar 2007 Samme situasjon som hun over....15 mnd mellom mine 2, og da vi ikke hadde bhg-plass til storebror så søkte jeg om ulønnet permisjon i 2 mnd mellom permisjonene og var hjemme. Får samme utbetaling denne gangen som sist. 80% hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå