Gå til innhold

gruuuuer meg

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei:) Jeg hadde heller ingen for-undersøkelse, men jeg tok fostervannsprøve. Alt gikk kjempefint, de er så flinke de som utfører fostervannsdiagnostikk. Jeg tok min prøve på Rikshospitalet, og det var en kjempeflink overlege som utførte prøven. Jeg syntes den verste perioden, var da vi gikk og ventet på svar på prøven. Vi fikk svar etter ca 3 uker, de fant ingen kromosomfeil og vi venter en liten jente:) Lykke til!:)

Så herlig at dere fikk et fint svar! Da kan du virkelig nyte svangerskapet:-)

Jeg tror ikke det er vanlig med for-undersøkelse på fostervannsprøve, men på gen. veiledning ble jeg fortalt at jeg skulle gjennom en såkalt for-undersøkelse for å undersøke hvor morkaka lå. Men dette skjer altså ikke.. Føler at det blir kappet noen hjørner, og er ikke så glad for det....

Ja, det skjønner jeg at du ikke er så happy for, men kanskje de gjør det samtidig som de skal ta prøven? De tar sikkert ultralyd, før de skal hente ut prøve fra morkaken, slik at de ser hvor morkaken ligger.

Når jeg tok fostervannsprøven, så de først på ultralyd hvor barnet lå, og hvor morkaken lå, slik at de stakk nålen på et sted der det var trygt slik at de ikke skulle treffe barnet. Jeg så på skjermen hele tiden da de stakk inn nålen, og kunne følge nålen på vei inn og hvor den traff...kanskje de gjør noe tilsvarende på morkakeprøven? Jeg tok prøven på Rikshospitalet, og det var en flink overlege som utførte prøven.

Lykke til med prøven din, alt går sikkert kjempefint skal du se! Det er bare å spørre og grave på sykehuset, når du skal ta prøven. De er jo så flinke, og de tar slike prøver ofte, så dette er noe de kan! :)

ja de gjør nok det, de er vel nødt til å ta ultralyd for å rekognisere hvor morkaken ligger. Bare liker ikke å få beskjed om at slik er prosedyrene, og så blir det ikke slik likevel. Men du har helt rett, takk for du ville svare. Jeg skal på riksen jeg også , så får håpe jeg får din flinke overlege:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...