Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Ikke legg barnet ut i 10 minus grader!!!!!!!! Jeg gjorde det i dag, og bleia ble frøset til is, helt forfærdelig!
Expat Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 Å huffda, hvordan går det med rumpestumpen da?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 hva hadde du på ungen ellers hvis bleia frøs. greit en skal ikke legge ut ungene i så høy minus men det er pga lungene dems. man klarer å holde de varme ellers men det kan gå galt for lungene ikke tåler så kald luft så godt.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 det går bra, litt rød. jeg har større barn enn dere da, men ville bare si det
Expat Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 Fort gjort å glemme hvor fort kulden ledes i når det er så kaldt... Viktig for pulk-babyer også dette!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #7 Skrevet 22. januar 2007 Ikke for å være frekk, men det blir sagt at så små barn skal ikke være ute hvis det er -10 eller mer.....
Expat Skrevet 22. januar 2007 #8 Skrevet 22. januar 2007 Hakke noe problem med det, skjønner du, men synes det er flott av anonym (som har et større barn enn 0-1) å dele med dere hvor fort det kan gå i en vogn. Dermed poengterer hun reglene du siterer, samtidig som hun er villig til å ta kjeften dere gir henne. Det står det respekt av... Eller hva?
tiah Skrevet 22. januar 2007 #9 Skrevet 22. januar 2007 Spurte HS jeg... det er den effektive kulden som er problemet, altså 6 minus og sterk vind er værre enn 10 minus og vindstille. Tror også at om en gradvis har kjent etter hva som er passe så er det ikke så stor forskjell på bekleding ved minus 8-9 eller 11... men at det kan skje tviler jeg ikke på nei....
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #10 Skrevet 22. januar 2007 Men det blåser vel ikke så mye neddi en vogn vel??
mammatilverdensvakrestejenter! Skrevet 22. januar 2007 #11 Skrevet 22. januar 2007 Vær forsiktig med pulk i alle fall folkens! Noen venner av noen vi kjenner, mistet babyen sin på en skitur. Babyen sovnet inn fordi den frøs slik. En forferdelig tragedie! Og det var ikke SÅ kaldt -men mye vind i "farten"..
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #12 Skrevet 22. januar 2007 Å nei så grusomt!!! Uff, jeg får helt vondt her nå jeg. Jeg sier det så greit selv at om jeg (bergenser) ikke greier å være ute i kulden, skal ikke småen sove ute heller. Men nå er det meste minus det har vært her i år -2 eller noe hehe, ikke mye å skryte av. Men minus4-5 er min grense på hva jeg tåler med litt vind, er kun vant til mildvær her. Har også hørt at over -10 grader eller -15 grader så biter kulden seg gjennom det meste av vognposer og klær. Stakkars små. Best å holde seg inne da. Jeg skjønner ikke hvorfor folk på død og liv skal ha ungene ute i vognen når det fryser skikkelig på.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 22. januar 2007 #13 Skrevet 22. januar 2007 tror jeg ikke noe på! Tror du tuller....!
Sigbeth Skrevet 22. januar 2007 #14 Skrevet 22. januar 2007 syns også det hørtes litt rart ut. Jeg la min ut i dag (ca minus 6) , lå i ullpose, med tykk genser, lue og votter + vognbeslaget utenpå. sov godt der han! Hvordan skulle bleia fryse til is? Han klarte å få av seg vottene da, så hendene var iskalde han jeg tok ham inn (PS jeg holder vognen under oppsikt hele tiden fra stuevinduene), men ellers var han varm og god! Men hadde det vært minus ti eller kaldere hadde jeg ikke lagt ham ut!!
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #15 Skrevet 22. januar 2007 Skjønner ikke helt hvordan bleia kan fryse til is jeg. Vi gikk til barnehagen(eldstemann som skulle dit) i dag i -18 grader. Minsten på nesten 10 mnd satt da i voksiposen med fleece teppe over. Hadde på han ullstillongs, ullbody, strikka bukse, ullkorga ladder, lue, votter og jakke. Han var god og varm da vi kom hjem igjen. Vi bruker ca 20 min hver vei.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #16 Skrevet 22. januar 2007 Er dette virkelig sant, eller er det et tulleinnlegg? Bleia kan vel ikke fryse til is så lenge den er på en varm unge i vogna, eller?
Solbollatilmamma Skrevet 22. januar 2007 #17 Skrevet 22. januar 2007 Var da fælt Enkelte vintre her jeg bor har nesten ikke dager hvor det er varmere enn -10, og fortsatt har jeg til gode å høre noen fortelle om forfrosne bleier, enten bør du holde deg og ungen inne om vinteren - eller lære litt mer om påkledning. - helt ærlig tror jeg - eller håper jeg - ingen er dum nok til å kle ungen så dårlig at bleia fryser til is Men uansett - siden vi snakker om kulde og barn... Var -15 idag da vi fulgte eldstemann til barnehagen, tulla på 10mnder var godt pakket ned i en voksipose, og var riktignok iført en hel del mer enn kun bleie. Er en del lunere og varmere nede i voksiposen i vogna enn det er i lufta rundt.
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #18 Skrevet 22. januar 2007 Hadde bleie frosset til is hadde ungen vært død, for samme åssen du snur og vender på det så har bebyer egen kroppsvarme! Kan jo prøve selv å tisse på deg, ta på kun en stilongs og gå og stille deg ute et par timer (hvis du orker/gidder), det fryser jo ikke!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #19 Skrevet 22. januar 2007 for noe tull,hattto små selv som har ligget ute i all slags vær,ta på barna rett klær til rett vær og gode ute opser
vi blir 4 :o) Skrevet 22. januar 2007 #21 Skrevet 22. januar 2007 hehe.. hvis bleie frøs til is, var vel barnet ditt en liten istapp også da.. litt vanskelig at noe som ligger inntil 37 grader kan fryse så vidt jeg vet )
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #22 Skrevet 24. januar 2007 Lurer på hvordan går det med ungen nå?????? Var det bare tull? Mest sansynlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå