Gå til innhold

sykemelding i permisjonstiden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nødt til å opereres, og vil som følge av dette ikke være i stand til å ta meg av sønnen vår i ca 4 uker. Snakket med trygdekontoret, og de sa at far ikke kunne sykemeldes når det var jeg som var syk. Han må derfor ta ut permisjon evt. Jeg vil få sykepenger av permisjonspengene mine, og hvis far også tar ut permisjon vil vi få 2 stk lønninger med 80%. Noen som har noen erfaring med dette? Har hørt om tilfeller der far er blitt sykemeldt for å ta seg av barnet, men ble litt i tvil når trygdekontoret sa nei...

Taknemlig for å høre andres erfaringer her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva far har krav på, men jeg ble operert mens jeg var i permisjon, og har søkt om å få forskjøvet permisjonstiden min. Måtte levere bekreftelse til trygdekontoret på at jeg ikke kunne ta meg av babyen i den perioden. Vet ikke ennå hva svaret blir, men har fått signaler på at det går greit.

Her tok pappaen seg fri uten lønn(driver eget firma).

Skrevet

Jeg fikk en blodpropp i beinet fire uker og har vært/er ute av stand til å ta meg av datteren min som nå er ni uker. Nå er jeg sykemeldt med 100% lønn (beregnet ut fra den lønna jeg har på jobben) og samboeren min har tatt over fødselspermisjonen med 80% lønn så lenge jeg er sykemeldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...