Gå til innhold

Dere med to tette...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei lita ei på snart 14 mnd som skal bli storesøster i begynnelsen av august, så det blir cirka 20 mnd mellom henne og nr to. Vi har ei Simo kombivogn som vi kjøpte ny i 2005, og som vi fortsatt bruker til storesøster. Vi planlegger å ta i bruk denne til minstemann når den tid kommer, og heller kjøpe ei mindre trille til storesøster. Spørsmålet mitt er om vi kommer til å trenge ei søskenvogn i tillegg? Storesøster går i barnehage og vi er begge to studenter, dvs at vi er fleksible på dagtid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her blir det akkurat 2år mellom (ikke helt to tette da:).

Det er kjempeforandring mellom et barn på 14mnd og 20mnd. Min gutt er nå 22mnd og han vil ikke lenger bruke vogn. Så vi klarer oss med at babyen overtar storebror sin og satser på et vognbrett istedenfor. Vi har allikevel en liten paraplytrille om jeg og pappaen en dag bestemmer oss for å gå en lengre tur. Tror ikke dere trenger en søskenvogn.

Skrevet

Vi har knappe 21 mnd mellom våre to. Babyen overtok kombivogna når han ble født. Vi hadde en trille fra før som storebror sitter i de gangene vi triller to vogner, og så har vi ei tvillingtrille (carena) med mulighet for å bruke softbag til minsten de første månedene. Vi bruker alle trillene jevnlig, men kunne klart oss uten trillen til eldstemann. Jeg vil anbefale tvilling/søskenvogn på det varmeste, for oss har den vært uunværlig. Men det er fordi jeg er alene med dem når mannen min er på jobb, og skal vi kunne gå turer, gå på butikken, til og fra barnehagen osv, så er jeg avhengig av å ha plass til begge i vogna. Søskensete er jo også en mulighet, men det hadde ikke jeg lyst på da det blir tungvint å komme ned i bagvogna, og ikke så godt før den største å sitte i heller. For så små, tror jeg sånn plate å stå på heller ikke er optimalt.

Skrevet

Jeg har ca 22 mnd mellom mine, og jeg synes søskenvogn var helt supert. Hadde bag slik at minste lå i starten, og etterhvert satt de begge to. Min største var litt treg til å begynne å gå, så jeg brukte søskenvogna mye. Tror også de syntes det var litt stas å sitte ved siden av hverandre.

Skrevet

Nøyaktig hva det er mellom mine barn det. Jeg hadde også simo.kombi, men da lillesøster ble født i august, måtte jeg kjøpe søskenvogn (BRIO). Det ble altfor tungvint å ikke ha vogn til eldstemann, men nå bor jeg slik at jeg går til alle steder som butikker og barnehagen osv. Kanskje annerledes dersom man har bil og egen hage man kan være i (altså at man slipper å trille til lekeplassen og parken osv.)

Du får jo kjøpt billige søskenvogner på FINN iallefall:-)

Skrevet

Vi får litt over 2 år mellom våre og har kjøpt en tvillingvogn fra Troller (Barnevognhuset Rudo). Billig - 1498,- for vogna + at vi kjøpte en mykbag til babyen til 598,- som passer i. Den er lik den Carenavogna som nevnes ovenfor her. '

Tror du rett og slett må se over sommeren hvor interessert eldstemann er i å sitte i vogn. Og i tillegg om dere går mye turer - vi komer til å bruke den til og fra barenhagen når eldstemann hentes og i tillegg på turer i helgene eller når jeg velger å ha eldstejenta hjemme på dagen i steden for i barnehagen. Det er jo begrenset hvor langt en toåring vil gå selv, og jeg har ikke lyst til at det skal avgjøre hvor lang tur vi skal gå!!

Skrevet

Jeg også anbefaler tvillingvogn/søskenvogn - for det er utrolig kjekt når man skal komme seg fra a til b el rundt i butikken, i byen osv. Min eldste vil helst gå selv, men når jeg ikke har tid til det så er det veldig godt å kunne plassere henne oppi vogna. Vi har GT Sport med mykbag til baby, og så er det svingbart forhjul - noe jeg anbefaler veldig. Vi kjøpte den ny på salg til 1999,-. Ikke veldig dyrt for en så bra vogn, og vi regner med å ha nytte av den leenge enda, for den tåler opptil 25 kg i hvert sete. ANbefales !

Skrevet

Jeg har 19 mnd mellom mine yngste, og har vært helt avhengig av ei tvillingvogn. Bruker en når jeg henter og leverer, i tillegg til turer på dagtid hvis begge er hjemme o.l.

Kjøpte en Carena brukt, betalte bare 700,- .

Skrevet

17 mnd mellom mine to. Minstemann fikk ny vogn da to-åringen har sin til å sove i i barnehagen. Har hatt søskensete til eldstemann og det har vore superkjekt. Iallfall så lenge minstemann ikke ville sitte når vi trillet. Nå er minsten 10 måneder og sitter når vi går tur, men eldste er flink til å gå og vil helst ikke sitte i vogn, så vi har ikke savnet tvilling-/søskenvogn. Dessuten er det full vinter ei tid fremover nå så når vi skal på tur er akebrett stor stas å ha med for eldstemann :)

Skrevet

Jeg hadde aldri klart meg uten søskenvogn! Men det er bare 12 mnd mellom mine da..

Har også en kombivogn som vi kjøpte til eldstemann da han var baby, og en paraplytrille.

Lillebror overtok kombivogna når han ble født, og når eldstemann begynte i barnehagen bytta vi bare sånn at han bruker kombivogna til å sove i barnehagen, og så bruker jeg paraplytrilla til lillebror hjemme..

Men jeg vil anbefale søskenvogn ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...