Gå til innhold

Dere med to tette...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei lita ei på snart 14 mnd som skal bli storesøster i begynnelsen av august, så det blir cirka 20 mnd mellom henne og nr to. Vi har ei Simo kombivogn som vi kjøpte ny i 2005, og som vi fortsatt bruker til storesøster. Vi planlegger å ta i bruk denne til minstemann når den tid kommer, og heller kjøpe ei mindre trille til storesøster. Spørsmålet mitt er om vi kommer til å trenge ei søskenvogn i tillegg? Storesøster går i barnehage og vi er begge to studenter, dvs at vi er fleksible på dagtid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si nei, dere trenger ikke søskenvogn. Det er 20mnd mellom våre barn. Vi kjøpte søskenvogn, men brukte den kun tre ganger før vi solgte den igjen. Det var svært sjelden jeg egentlig hadde bruk for den. I helgene er vi som oftest to foreldre og kan trille to vogner. En unge på 20mnd kan gå kortere avstander selv, og et ståbrett kan avlaste noe på byturer ol. Eldstejenta vår går i barnehage mand-fred, så det er rett og slett ikke ofte jeg er alene med begge på farten.

I tillegg er en søskenvogn bred og tung, og man drasser den ikke med seg i bilen og i butikker uten at det er absolutt nødvendig...

Men dersom storesøster er avhengig av vogn for å sove på dagtid, kan det være trøblete dersom hun kun får tilgang på en trille i helgene.. Alternativt går det an å skaffe seg en billig brukt vogn som kun er til dagsoving.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...